Het Gentse Talking Heads, onderdeel van de Mandelbrot groep waar onder andere de bedrijven Wijs, Android nv, Pavlov en Strak onderdeel van uitmaken, heeft in de afgelopen acht jaar haar sporen verdiend op het gebied van social media in de Belgische markt. Gezien de veranderingen in de markt en de gewijzigde klantvraag besluit Talking Heads nu het bedrijf te herpositioneren om te voldoen aan de vraag van de markt.
De afgelopen acht jaar stond Talking Heads bekend als social media-specialist. Door de jaren heen hielpen ze bedrijven en organisaties om effectiever te communiceren en samen te werken via social media. Social media blijft een belangrijke schakel in de online aanwezigheid en is steeds meer integraal onderdeel van de bedrijfsvoering. Toch zijn de markt, de klantvraag en de online ontwikkelingen flink veranderd. « Veel bedrijven zijn online actief, tegenwoordig is dit een must. Online marketing kanalen worden ingezet om de online vindbaarheid te vergroten, het aantal bezoekers naar de site te verhogen en deze uiteindelijk te converteren naar een lead of concrete sale, » vertelt zaakvoerder Christophe Legrand. « Eens de site of webshop live staat en de kanalen optimaal ingericht lijken te zijn blijkt het verwachte resultaat soms teleurstellend te zijn. We zien dat kanalen worden niet optimaal worden benut, er is soms gebrek aan consistentie en samenhang. Het online verhaal klopt niet, er missen hoofdstukken. De resultaten van online marketing zijn het best wanneer de aparte kanalen samenwerken. »
Talking Heads helpt nu niet meer enkel met social media, de focus ligt op de gehele online exposure. Er wordt gekeken met organisaties en merken hoe ze online vertegenwoordigd zijn en welk verhaal ze vertellen. Is dit consistent in alle kanalen en klopt het verhaal? Vanuit de perceptie van de eindgebruiker en met de bedrijfsdoelstellingen wordt er gekeken of de beleving klopt, wat eventueel beter kan en waar er geoptimaliseerd kan worden. Op die manier wil Talking bedrijven en merken helpen met het opbouwen van een duurzame en geïntegreerde aanwezigheid.