Tamara De Bruecker start op 1 maart 2016 als chief marketing officer bij de Persgroep Publishing. Zij neemt daarmee de leiding over de marketing van de nieuwsmedia en de magazines. Daarnaast zal zij ook instaan voor de commercialisering van de media via losse verkoop en abonnementen, alsook voor het beheren van de integrale klantenervaring. Koen Verwee, CEO de Persgroep Publishing: “ Met Tamara De Bruecker halen we een manager binnen die een rijke ervaring heeft opgebouwd in marketing, sales en customer experience. Ons bedrijf en onze media zijn vandaag in volle digitale transformatie. Sterke merken bouwen en de klantenervaring optimaliseren is daarbij cruciaal. Ik ben blij dat Tamara de ambitie die we hebben om onze media in print en in digitaal verder uit te bouwen, mee wil waarmaken.”
Tamara De Bruecker was sinds 2009 directeur marketing, communicatie & verkoop bij De Lijn. Onder haar verantwoordelijkheid won De Lijn vorig jaar een Golden Effie Award met de campagne van het stressmannetje. Voordien bouwde zij ook al een rijke ervaring op in marketing, consumer insight en business management bij Procter & Gamble. In 2015, was ze genomineerd voor de Advertiser Personality of the Year (APOY) van UBA.