In het kader van de Paralympische Spelen in Parijs sloegen Target Victory, Serviceplan en talent management Fetch de handen in elkaar voor de B2B-campagne "The impossible job ad".
Op basis van een idee dat pro bono is ontwikkeld door Serviceplan en Fetch, lanceerde Target Victory een campagne binnen de context van de Paralympische Spelen die zojuist in Parijs geëindigd zijn. De campagne heeft als doel de publieke perceptie te veranderen door het imago van mensen met een beperking op de werkplek te verbeteren door middel van sport. Via bijdragen van zijn donateurs ondersteunt Target Victory para-atleten van topniveau door hen te voorzien van betere uitrusting, topcoaches en de mogelijkheid om deel te nemen aan internationale wedstrijden. Dit allemaal om hen in staat te stellen nog beter te presteren en een voorbeeld te blijven voor iedereen.
De campagne, getiteld ‘The Impossible Job Ad’, werd uitgerold in twee creatieve fasen om de aandacht te vestigen op de ongelooflijke uitdagingen waarmee para-atleten worden geconfronteerd.
Fase één was de fase van teasing. Er werd een raadselachtige vacature gepubliceerd op de LinkedIn-pagina van Target Victory. De advertentie beschreef een vacature in een uiterst competitieve ‘hoge druk’ omgeving, waarin je zelfs moet betalen om te werken, terwijl je de balans met je sociale leven en je gezin moet behouden. Het intrigerende karakter van de advertentie had als doel de nieuwsgierigheid en betrokkenheid van gebruikers te wekken.
Vervolgens werd in een tweede fase onthuld dat deze 'onmogelijke' baan eigenlijk het dagelijkse leven omschrijft van para-atleten, zoals degenen die worden ondersteund door Target Victory, waaronder Joachim Gérard, Francis Rombouts, Barbara Minneci, Man-Kei To, Léa Bayekula, Sam De Visser, Jarno Thierens en Maxime Carabin. De campagne zet het bewonderingswaardige doorzettingsvermogen en de vastberadenheid van deze atleten in de kijker.
De hoofdboodschap van deze campagne is het onder de aandacht brengen van een hardnekkig cliché: de overtuiging dat een handicap de prestaties beïnvloedt, vooral op de werkvloer. In werkelijkheid zijn deze vooroordelen, zoals deze atleten laten zien, totaal ongegrond. Door hun grenzen te verleggen en sportprestaties en privéleven met elkaar te verzoenen, bevestigen zij dat een handicap op geen enkele manier efficiëntie en uitmuntendheid in de weg staat.
De door Serviceplan ontwikkelde campagne werd verspreid op LinkedIn en won zichtbaarheid dankzij een influencercampagne gestuurd door het influencerbureau Fetch.
Voor meer informatie over hoe uw bedrijf Target Victory kan ondersteunen, kunt u terecht op deze website.
Credits:
- Campaign: The Impossible Job Ads
- Client: Target Victory
- Contact: Yves De Voeght (Marketing Manager), Fanny Tacheny (Marketing Director)
- Agency: Serviceplan Group
- Creative Direction: Marc Thomasset, Nathalie Strybos, Manuel Sarraf
- Project Manager: Nancy Delhalle, Chloe Le Garrec, Nick Van Calck
- Graphic Design: Denis Roumegoux, Mathilde Hermetz, Anthonin Lefevre
- PR Agency: Fetch
- PR Project Manager: Cassandra Tsigros, Octavie Ide
- Media Agency: Mediaplus (Serviceplan Group)
- Media Manager: Mélanie Morales Morales