TBWA en KBC vinden elkaar op Vindr

Crea / News

TBWA KBCEen aannemer die wat ruimte over heeft in z’n magazijn en een klerenwinkel die opslagruimte zoekt voor z’n webshop? Op het eerste zicht hebben ze weinig met elkaar te maken en toch zijn het twee ondernemers die elkaar vooruit kunnen helpen. Hoog tijd om elkaar te vinden, zeggen TBWA en KBC met Vindr, de eerste online matchmaker voor ondernemers.
Ondernemen is een eenzaam beroep. Je moet heel wat beslissingen nemen, alles zelf uitzoeken en staat er vaak helemaal alleen voor. Een gevoel dat zowat elke ondernemer kent. Daarnaast is samenwerken voor kleinere bedrijven ook essentieel om te kunnen groeien, en kunnen ze gewoon nog heel wat van elkaar leren. Toch vinden ze elkaar niet gemakkelijk, zelf niet in de eigen regio. Vindr, het nieuwe platform van KBC, wil daar dus verandering in brengen. “Voor een lokale bank als KBC is dit een logisch stap,” zegt Valerie Bracke. “Kleine ondernemingen vooruit helpen zit echt in ons DNA.” Een slim algoritme checkt of er interessante raakvlakken zijn en matcht ondernemers dan met mekaar. Om te kunnen chatten, van elkaar te leren, elkaar te inspireren... En misschien groeit er iets moois uit. Een nieuwe samenwerking, een nieuw product, of waarom niet, een nieuwe zaak.TBWA KBC
Het platform wordt aangekondigd met een reeks online video’s. Daarin worden ondernemers op een slimme manier aan elkaar gekoppeld. Niet alleen met wat ze zeggen, maar ook visueel matchen ze perfect. Eén van die ondernemers is trouwens ex-wielrenner Niels Albert, en ook Wim Balieu van Balls & Glory vind je voortaan op Vindr. Daarnaast is er nog een uitgebreide campagne met radio, PR, social en online.




CREDITS
Agency : TBWA\Belgium
Client: KBC ; Valérie Bracke, Saskia Thoelen, Tim Ronsmans
 
Campaign Title: KBC Vindr
Creative Director: Jan Macken, Steven Janssens
Creative Director Digital: Gert Pauwels
Creative Team: Bout Holthof, Jeroen Govaert, Greg Van Buggenhout, Olaf Meuleman
Service Design: Jeroen Govaert, Frederik Severijns
Strategy: Bert Denis, Stephanie Vercruysse, Gunther Van Lany, Jeroen Govaert, Frederik Severijns, Helena Gheeraert
Account team:  Jochen De Greef, Charlotte Smedts, Rosemarijn Bol Raap, Lore Boghmans
Strategic media planner: Sylvie Dewaele, Sam Nipius
Design: Jana Keppens, Olivier Verbeke
Social Creation: Juanma Bonastre
Art Buyer: Elly Laureys
DTP: Axel Nedee
Digital production MAKE
UX/UI Design: Jeroen Govaert, Frederik Severijns, Yannick Van der Goten
Copywriter: Ann Vanminsel
Front-end Developer: Ruben Temmerman, Wannes Vermeulen, Yannick Van der Goten
Back-end Developer: Diederik van Remoortere, Wim Van Loon, Gunther Sijmens
Technical Director: Wannes Vermeulen
Project Manager: Stijn Mertens
Photo Production :
Production company:  Bounce Rocks
Photographer:  Niko Caignie
Assistance & Light: Tim Coppens
Producers:  Roxane Lemaire, Femke Timmers, Elien Cardon
Video production
Production company:  Hotel Hungaria
Project manager:  Lieke Lens, Jolien Hermans
Researcher: Anneke Jongeneelen
Director:  Kurt de Lijer
DOP:  Anselm De Boer
Post-production MAKE:
Editor:  Helena Overlaet-Michiels, Xavier Pouleur
Post-producers:  Toon Vandenbranden, Katrien Van den Brande
Sound:  Jan Pollet, Matthieu Grillo
Radio Production MAKE: 
Producers: Sarah Bornauw, Veerle Van Melkebeke, Lauranne Van Der Heyden
Sound: Jan Pollet
Bannering production MAKE: 
Motion Designer: Annelies Eskens
Display producer: Stijn Punie
PR: Isabelle Verdeyen, Nigel Ooms, Tine Clauwaert
Music: Surkin, Tiger Rhythm
Media Agency:  Mindshare