TBWA en Leefmilieu Brussel lanceren de Renolution!

In Brussel komt meer dan de helft van de broeikasgassen van het energieverbruik van gebouwen. Daarmee horen ze bij de meest energie-intensieve van Europa. Geen wonder, want een derde van die gebouwen is niet of nauwelijks geïsoleerd. En tegen het huidige tempo van renovaties haalt de hoofdstad nooit haar klimaatdoelstellingen. Daarom besloot Leefmilieu Brussel een groot renovatieprogramma te lanceren in samenwerking met andere Brusselse administraties: Renolution. Door maatregelen beter op elkaar af te stemmen en de administratie te vereenvoudigen, wordt hiermee een nieuwe impuls gegeven aan regionale en duurzame renovaties. Deze Renolution helpt Brussel niet alleen om de klimaatdoelstellingen te halen, ze zorgt meteen voor een beter wooncomfort voor vele Brusselaars.
Welk medium is beter geschikt om deze ingrijpende renovatiestrategie te introduceren dan de Brusselse gebouwen zelf? Dat is exact wat TBWA dacht. In samenwerking met MediaField en UM & Rapport werden drie strategisch gelegen gevels in de hoofdstad geselecteerd. Vervolgens gingen drie kunstenaars aan de slag om monumentale muurschilderingen te realiseren. De thema’s? De drie voornaamste argumenten om te renoveren: budget, comfort en isolatie. Zo trotseerde de getalenteerde Brusselse kunstenaar Robin Renard 12 dagen lang het slechte weer. Het resultaat is een muurschildering van meer dan 30 meter hoog rond het thema "comfort", in de vorm van een kleurrijk paar pantoffels. Je kan ze bewonderen recht tegenover het Zuidstation.
De andere muurschilderingen zijn creaties van SuarezMurals en Matthew Dawn, de ene in Sint-Joost en de andere in de Nieuwstraat. Je kan er niet naast kijken als je er passeert, maar ook in digitale media springen ze in het oog. Een gepaste aftrap van de grote omwenteling.
Leve de Renolution!
CREDITS
Agency :
TBWA\Belgium
Client:
Bruxelles Environnement ; Mathilde Gougeau, Dirk Steurs, Mara Cavelier
Campaign Title:
Renolution
Strategic team :
Strategic Director : Gunther Van Lany
Strategic Planner : Nick Moors
Creative Director:
Willem van den Hoof
Jeremie Goldwasser
Creative Team:
Creative Director : Willem van den Hoof & Jeremie Goldwasser
Art Direction & Copywriting : Vincent Nivralet, Wilfrid Morin, Pol Labaut, Nadine Claes
Design
TBWA\Designer
Account team:
Client Service Director : Geert Potargent
Account Manager : Elien Onclinx, Carlota Schuermans, Laure Swinnen
Traffic Manager : Laurie Herbots
Digital & social production
MAKE
Photography
Danny Jacquemin
Media agency
Mediafield
UM & Rapport
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]