TBWA en McDonald's bewijzen dat plezier niet veel hoeft te kosten

Crea / News

In tijden waar het leven alsmaar duurder wordt, wil McDonald’s zijn klanten eraan herinneren dat je niet altijd veel geld nodig hebt om veel plezier te beleven. Daarom zetten ze de voordelige McMomentjes terug in the picture met een tv-spot die ons bijna letterlijk terugkatapulteert naar onze onbezorgde jonge jaren.

Na een lange dag in je frisgewassen lakens duiken, verwelkomd worden door de schattige blafjes van je hond of simpelweg de trap via de reling afschuiven. Het zijn maar enkele voorbeelden van kleine maar fijne momentjes die niets of bijna niets kosten. Een McMomentje van McDonald’s past perfect in dit rijtje. Want dit staat voor een pleziermomentje waarbij je van een burger of wrap kan genieten aan een wel erg voordelige prijs. Zoals nu de pittige Chili Chicken of Chili Cheese voor maar €1,50 via de McDonald’s-app. En zeg nu zelf: wie heeft er nooit als kind van de trapreling (of iets anders) geschoven met het gevoel dat je kon vliegen? Niet voor niets dat TBWA hier het ideale recept in zag voor de tv-spot van deze value-campagne. Een spot die je lanceert naar een wonderlijke droomwereld in de ruimte. En je zo herinnert aan de magie van plezier. De campagne loopt op radio, tv en alle online kanalen.

Credits

Client: McDonald’s®

Marketing Director: Philipp Wachholz

Digital Marketing Manager: Laurie Struyf
Digital Assets Specialist: Chelsea Van Nerum

Agency: TBWA

Creative Team

Creative Director: Jeremie Goldwasser

Executive Creative Director: Jeroen Bostoen

Creative team: Régine Smetz & Tom Cole

Copywriters: Manu De Wit

Digital Creative: Pol Labaut

Account Team

Client Services Director: Bénédicte Ernst

Account Director: Elien Onclinx

Account Manager: Sanah Walravens

Account Executive: Kevin Van Melkebeke

Traffic Manager: Matthias Ceulemans

Studio

Director studio: Danny Jacquemin

Retouches/DTP: Axel Nedee, Victor Wilmots

Art Buying: Elly Laureys

Head of AV Production MAKE

Mieke Vandewalle 

Agency Producers

Lore Desmet

Production company TVC: CZAR

Producer: Lander Engels

Regisseur: Salsa

DOP: Sander Vandenbroucke

Post-production TVC: MAKE

Post-producer: Greet Van Thillo

Offline: Robin De Praetere

Online: Robin De Praetere – Stijn Van Assche

Grading: Joost Vankerckhove

Music & Sound: Gregory Caron

Post-production Radio: MAKE

Post-producer: Lauranne van der Heyden

Sound: Gwenn Nicolaij & Nicolas Van Ruysevelt

Digital Production

Digital Production Agency: MAKE

Project Manager: Philippe Hulhoven

Strategy

Helena Gheeraert, Louise Marinus

Media

Media Agency: OMD

Media Planner: Jonathan Rijavec

Digital Planner: Supeeres Verschraegen