TBWA en McDonald's geven geheim ingrediënt prijs

Crea / News

De burgers van McDonald’s worden voortaan nóg warmer, juicier én verser geserveerd. Het gevolg van een recente optimalisatie van het bereidingsproces. Maar er ligt nog een ingrediënt aan de basis van de verbeterde burgers. En dat wordt in de laatste McDonald’s-campagne van TBWA prijsgegeven.

Kwaliteitsvol 100% rundvlees dat nóg juicier smaakt omdat de verse ui nu al wordt toegevoegd tijdens het grillen. Meer iconische Big Mac-saus die nog beter uitgesmeerd wordt. En een verbeterd broodje als goudgetoaste kroon op de legendarische Big Mac. U ziet de nieuwe tv-spot van McDonald’s waarschijnlijk al voor uw ogen afspelen. Met al die heerlijke ingrediënten die voor de camera zweven om u het water in de mond te doen krijgen. Maar TBWA Brussel koos ervoor om de eerste Big Mac-spot te maken waar de burger níet in voorkomt. U leest het goed: niet.

In plaats daarvan besloten ze om de hele spot vanuit het standpunt van de Big Mac te filmen, om zo het beste ingrediënt van McDonald’s in de kijker te zetten: hun crew. Stuk voor stuk gemotiveerde mensen die het beste van zichzelf geven om uw favoriete burgers met de lach te bereiden en te serveren. En dat zowel in de restaurants als op het scherm. Want een niet onbelangrijk detail in deze hulde: de mensen die u in de spot ziet zijn geen acteurs, maar allen McDonald’s-werknemers.

Daarnaast kon de hamburgergigant het toch niet laten om ons allen gek te maken met food craving shots van hun burgers. En dus verschijnen er naast de spot die de crew in de kijker zet ook een pak uitingen waar de hamburgers -die allen ‘made with a smile’ zijn- centraal staan. Een campagne om van te smullen op tv, in de McDo-restaurants alsook op social media en alle andere digitale of online kanalen.

Credits

Best Burger

McDonald’s®

TBWA

Client

Marketing Director: Philipp Wachholz

Marketing Supervisor: Laurence Anckaert

Corporate Relations Manager: Isabelle Verdeyen

Creative Team

Creative Director: Jeremie Goldwasser

Executive Creative Director: Jeroen Bostoen

Creative team: Régine Smetz & Tom Cole

Art Director: Alex Ameye

Copywriters: Julian Lesceux, Manu De Wit, Ellen Stoffels

Digital Creative: Pol Labaut

Account Team

Client Services Director: Bénédicte Ernst

Account Director: Elien Onclinx

Account Manager: Lore Boghmans

Account Executive: Charlotte De Backer

Traffic Manager: Laurie Herbots

Studio

Director studio: Danny Jacquemin

Retouches/DTP: Axel Nedee, Victor Wilmot

Art Buying: Elly Laureys

Agency TVC Producers

Cindy De Mooter, Sophie Scheck, Mieke Vandewalle

Production company TVC: MAKE

Producer: Ben Wevers, Polly Seynaeve

Regisseur: Sidney Van Wichelen

DOP: Sander Vandenbroucke

Post-production TVC: MAKE

Post-producer: Geneviève Paindaveine

Offline: Nick Read

Online: Nabil El Hajjouti

Grading: Xavier Dockx

Sound engineer: Jan Pollet, Gwenn Nicolay

Digital Production

Digital Production Agency: MAKE

Project Manager: Philippe Hulhoven

Strategy

Helena Gheeraert, Louise Marinus

Media

Media Agency: OMD

Media Planner: Michael Decoster

Digital Planner: Supeeres Verschraegen