De burgers van McDonald’s worden voortaan nóg warmer, juicier én verser geserveerd. Het gevolg van een recente optimalisatie van het bereidingsproces. Maar er ligt nog een ingrediënt aan de basis van de verbeterde burgers. En dat wordt in de laatste McDonald’s-campagne van TBWA prijsgegeven.
Kwaliteitsvol 100% rundvlees dat nóg juicier smaakt omdat de verse ui nu al wordt toegevoegd tijdens het grillen. Meer iconische Big Mac-saus die nog beter uitgesmeerd wordt. En een verbeterd broodje als goudgetoaste kroon op de legendarische Big Mac. U ziet de nieuwe tv-spot van McDonald’s waarschijnlijk al voor uw ogen afspelen. Met al die heerlijke ingrediënten die voor de camera zweven om u het water in de mond te doen krijgen. Maar TBWA Brussel koos ervoor om de eerste Big Mac-spot te maken waar de burger níet in voorkomt. U leest het goed: niet.
In plaats daarvan besloten ze om de hele spot vanuit het standpunt van de Big Mac te filmen, om zo het beste ingrediënt van McDonald’s in de kijker te zetten: hun crew. Stuk voor stuk gemotiveerde mensen die het beste van zichzelf geven om uw favoriete burgers met de lach te bereiden en te serveren. En dat zowel in de restaurants als op het scherm. Want een niet onbelangrijk detail in deze hulde: de mensen die u in de spot ziet zijn geen acteurs, maar allen McDonald’s-werknemers.
Daarnaast kon de hamburgergigant het toch niet laten om ons allen gek te maken met food craving shots van hun burgers. En dus verschijnen er naast de spot die de crew in de kijker zet ook een pak uitingen waar de hamburgers -die allen ‘made with a smile’ zijn- centraal staan. Een campagne om van te smullen op tv, in de McDo-restaurants alsook op social media en alle andere digitale of online kanalen.
Credits
Best Burger
McDonald’s®
TBWA
Client
Marketing Director: Philipp Wachholz
Marketing Supervisor: Laurence Anckaert
Corporate Relations Manager: Isabelle Verdeyen
Creative Team
Creative Director: Jeremie Goldwasser
Executive Creative Director: Jeroen Bostoen
Creative team: Régine Smetz & Tom Cole
Art Director: Alex Ameye
Copywriters: Julian Lesceux, Manu De Wit, Ellen Stoffels
Digital Creative: Pol Labaut
Account Team
Client Services Director: Bénédicte Ernst
Account Director: Elien Onclinx
Account Manager: Lore Boghmans
Account Executive: Charlotte De Backer
Traffic Manager: Laurie Herbots
Studio
Director studio: Danny Jacquemin
Retouches/DTP: Axel Nedee, Victor Wilmot
Art Buying: Elly Laureys
Agency TVC Producers
Cindy De Mooter, Sophie Scheck, Mieke Vandewalle
Production company TVC: MAKE
Producer: Ben Wevers, Polly Seynaeve
Regisseur: Sidney Van Wichelen
DOP: Sander Vandenbroucke
Post-production TVC: MAKE
Post-producer: Geneviève Paindaveine
Offline: Nick Read
Online: Nabil El Hajjouti
Grading: Xavier Dockx
Sound engineer: Jan Pollet, Gwenn Nicolay
Digital Production
Digital Production Agency: MAKE
Project Manager: Philippe Hulhoven
Strategy
Helena Gheeraert, Louise Marinus
Media
Media Agency: OMD
Media Planner: Michael Decoster
Digital Planner: Supeeres Verschraegen
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]