TBWA en Nationale Loterij wachten op CA$H

Crea / News

TBWA loterij loterie cashVoor de reeks krasbiljetten waarmee je een pak extra cash kan winnen maakte TBWA twee nieuwe tv- spots. De hoofdrolspelers proberen wat cash los te krijgen van hun ouders, maar ze krijgen niet het antwoord dat ze verwachtten. De uitgepuurde spots die uitblinken in droge humor spelen zich af op een tennisveld en in een kledingwinkel. Op het tennisveld vraagt een jongeman aan zijn vader om wat bij te leggen voor een nieuwe smartphone. Dat ziet zijn vader duidelijk niet zitten en hij heeft een wel heel impulsieve manier om het onderwerp te ontwijken. In de kledingwinkel probeert een jonge vrouw wat geld los te krijgen bij haar moeder voor een kleedje. De moeder haar manier om daar onder uit te komen kan op zijn minst ‘absurd’ genoemd worden. De conclusie ligt in beide spots voor de hand: ‘Want extra cash? Play Cash’.
Behalve op tv kan je de spots en afgeleiden ervan ook zien op YouTube, Instagram en Facebook.


CREDITS
Agency TBWA\Belgium
Client: Nationale Loterij ; Joke Vermoere, Tom Van Kalck, Céline Van Gansbeke
Campaign Title: CA$H
Creative Director: Jeroen Bostoen
Creative Team: Thomas De Vreese, Menno Buyl
Account team: Hadoum Ghassab, Carlota Schuermans
Tv Producers: Cindy De Mooter, Mieke Vandewalle
Production Company: HAMLET
Director: Deben Vandam
Executive Producer: Thomas Hofman
Producer: Pim Verhaert
DOP: David Doom
Post-production: MAKE
Post Producer: Genevieve Paindaveine / Cindy De Mooter
Offline edit: Helena Overlaet-Michiels
Online & VFX: Enzo Piccinato
Colorgrading: Kene Ilegems
Sounddesign & mixing: Gwenn Nicolay
Music: Sonhouse