TBWA en Nissan pakken Brussels Motor Show in met 3D-innovatie

Crea / Media / News

De Brussels Motor Show is een van de grootste autosalons van Europa, de vorige editie trok bijna 500.000 bezoekers naar de Heizel. Alle autofabrikanten proberen er de aandacht van bezoeker te trekken met grote stands, spectaculaire animaties en mooie wagens. “Dit jaar wilden we een stap verder gaan. Omdat innovatie bij Nissan zo belangrijk is, wilden we de bezoekers op een innovatieve manier op onze stand uitnodigen”, zegt Remy Le Gall (Marketing Director Nissan BELUX). Het resultaat vind je nu terug op de stand van Nissan: een ongezien 3D billboard, het gevolg van een nauwe samenwerking tussen Nissan United Belgium en Nissan United AMIEO“We wilden verdergaan dan het eenvoudige idee van een aantrekkelijk 3D-scherm. We vonden het noodzakelijk om dat 3D-scherm ook op een originele, creatieve manier te gebruiken”, vullen Carl Harborg en Philippe Rachel, Executive Creative Directors van Nissan United AMIEO/TBWA Paris, aan.

“Een LED-screen van zowat 12 op 3 meter doet dienst als digitaal speelveld. Hierop zien we hoe EV-laadkabels een Nissan Qashqai, uitgerust met e-Power, trachten te vangen. Een klassieke achtervolgingsscène dus, maar dan met een twist. Het duurde 40 dagen om de animatie maken en 20 dagen om alle beelden te renderen”, aldus Steven Janssens, Creative Director Nissan United Belgium/ TBWA België“Het gaat niet om de mooie beelden, we wilden vooral tonen dat Nissan e-Power draait rond geëlektrificeerd rijden zonder de nood om op te laden. Dit was een erg boeiend project voor ons, we zijn erg benieuwd naar de reactie van het publiek”, besluit Lucia Chavez Paz, Marketing Communictions Manager bij Nissan BELUX.

Het 3D billboard kan je bewonderen op de stand van Nissan, Paleis 7 op de Brussels Motor Show, nog tot en met 22 januari 2023.

CREDITS

Agency : TBWA Belgium and Paris (Nissan United Belgium and Nissan United AMIEO)

Client: Nissan

Contacts: Rémy Le Gall, Lucía Chávez Paz, Anne-Flore Betbeder, Gaëlle Devitry, Matthieu Richer, Véronique Laurant & Vanessa Vervloet.

Campaign Title: e-POWER 3D Video Brussels Motor Show

Executive Creative Director TBWA Belgium // NISSAN UNITED BELGIUM: Steven Janssens.

Executive Creative Directors TBWA Paris //  NISSAN UNITED AMIEO : Carl Harborg & Philippe Rachel.

Creative team: Javier Pizarro-Perez, Italo Canepa

Account team: Geert Potargent, Philippe Van Eygen, Carla Dejonghe, Camille Guibal

Production company: TBWA Belgium / MAKE  
Producer: Geneviève Paindaveine   

Post-production company: MoJuice 
Producer: Geert Geuten
Post-producer: Lieselotte  Beutels
CG artist: Bart Winckers