TBWA en Play Sports verheffen sport tot genialiteit

Crea / News

TBWA creëerde een nieuwe campagne voor Play Sports rond ‘genialiteit’. De creatie combineert de typische heroïek van sport met een verrassend klassieke aanpak. Het nieuwe format werd al ingezet deze zomer en wordt nu uitgebreid met een 360° cross campagne.

Cyclocross dat is afzien, vallen en weer doorgaan. De sport is een ware streling voor het oog. Alleen draaien de meeste cyclo-campagnes vaak rond ambiance en modder. TBWA koos deze keer voor een iets subtielere aanpak. Met een speciale voorliefde voor klassieke muziek. In twee films en een reeks radiospotjes kregen de meest heroïsche momenten van vorig seizoen een poëtische bijklank. Zo springt de puurheid van cross visueel en grafisch van het televisiescherm en klinken de ‘luisterspelen’ atypisch in het radioblok. De campagne loopt heel het seizoen en er staat ook nog een activatie in de startblokken.

Credits:
Client: Telenet Play Sports
Client contacts: Lieselotte Van Aperen
Agency: TBWA
Creative Director: Jeroen Bostoen
Creatives: Kenn Van Lijsebeth, Ruben De Praetere, Yves Van Hacht, Pieter Claeys, Roxane Schneider
Account Team: Jochen De Greef, Max Fauconnier, Lore Boghmans
Design: Vincent De Boeck
DTP: Patti Secci
Production Company: TBWA MAKE
Director/Editor: Kristof Van Den Bergh & Robin Vandenbergh
Producer: Katrien Van den Brande
Sound: Jan Pollet