TBWA en Play Sports wakkeren discussie play-offs aan
Na een spannende laatste fase van de reguliere voetbalcompetitie zijn de play-offs in de Jupiler Pro League van start gegaan. Play-offs waarin alles nog kan en waarover dus vurig kan gediscussieerd worden. En om die discussies op te laaien ontwikkelde TBWA voor Play Sports een unieke lijn van fanshirts met profetische quotes erop.
"Antwaarp ploeg van ’t land", "Le champion, c’est l’Union", "De titel is van ons. Forza Racing!", "Boeren keren altijd were" en "t’Is de AG die triomfeert". Dat zijn de statements op de T-shirts en sweaters in de play-off campagne van Play Sports. Statements die dus niet enkel te zien zijn op affiches, TV of gedeeld kunnen worden op social media, maar deze keer ook echt door de fans gedragen kunnen worden. Ook voor het ontwerp van de shirts schakelden we designers in die onvoorwaardelijke fan zijn van hun club. Zij gingen aan de slag met authentieke elementen die perfect aansluiten bij de stijl van de respectievelijke ploegen. Hun designs werden in beeld gebracht door gerenommeerd modefotograaf Stig De Block met o.a. projecten voor Louis Vuitton en Armani in zijn portfolio: met stijlvolle beelden zorgde hij voor een gedurfde cross-over van sport en fashion. De fanshirts worden uiteraard ook verdeeld onder de fans zelf via de sociale kanalen van Play Sports. Zo kunnen ook zij zorgen voor vurige discussies over de play-offs, waar ze de shirts ook dragen: in stadions, op café, en wie weet duiken ze wel op in een praatprogramma of podcast.