TBWA en Play Sports zetten genialiteit opnieuw aan het werk

Crea / News

Exact vier maand geleden bracht een mysterieus virus een eind aan de voetbalcompetities in Europa. Een periode waarin ook alle Engelse voetbalsterren verplicht in lockdown gingen. Voetbalgoden werden plots doodnormale burgers: Leandro Trossard werd Lego-master. Kevin De Bruyne ging aan de slag als huisvader. Mourinho kreeg groene vingers. En Heung-Min Son keerde zelfs terug naar zijn thuisland om er zijn legerdienst op te nemen. Tijd om opnieuw aan de slag te gaan. Want genialiteit ziet er nog altijd beter uit op een voetbalveld.

Het voetbal in het Verenigd Koninkrijk ligt stil sinds 19 maart, maar de Britse overheid besliste om de voetbalcompetitie in juni te hervatten. Goed nieuws voor de fans. Want alle matchen zijn integraal te volgen op Play Sports.

TBWA bedacht daarom een nieuwe campagne die de lockdown op gepaste wijze afsluit. Het creatief concept omvat echte beelden van Engelse voetballers en trainers die zich tijdens de quarantaine van een andere kant lieten zien. En ja, de verveling sloeg ook bij hen toe. Zo werd Leandro Trossard plots Lego-master, met een prachtige Taj Mahal als proefstuk. José Mourinho ging aan de slag als hobbyboer. Sergio Aguero ging aan het gamen en Heung-Min Son? Die maakte dan weer van de nood een deugd en vervulde tijdens de coronacrisis zijn verplichte legerdienst in Zuid-Korea.

Play Sports vond het hoog tijd om genialiteit opnieuw aan het werk te zetten. De campagne bestaat uit video, bannering, radio en print. De langverwachte terugkeer van de Premier League is te zien vanaf woensdag 17 juni om 19 uur.

Credits
Client: Telenet Play Sports
Client contacts: Lieselotte Van Aperen, Jorgen Vranken
Agency: TBWA
Creative Director: Jeroen Bostoen
Creatives: Greg Van Buggenhout en Kenn Van Lijsebeth
Account Team: Max Fauconnier, Hans Michiels
Production Company: MAKE
Director/Editor:
Producer: Katrien Van den Brande
Sound: Jan Pollet
Met dank aan Sam Kerkhofs & Leandro Trossard