Deze maand zet België breakdance op de kaart tijdens het WK Breaking in Leuven en daar draagt Samsung Electronics België als sponsor graag toe bij. Meer zelfs, de tech gigant gaat een structureel partnership aan met twee Belgische B-girls Maxime 'Madmax' Blieck en Camine Van Hoof.
Sterk staaltje cinema
Beide B-girls spelen de hoofdrol in Samsungs nieuwste brand campagne ‘Flip The Rules’, getekend door TBWA. In een inspirerende brand movie sporen de B-girls en Samsung jongeren aan hun eigen weg in te slaan.
Thomas Driesen, creative director bij TBWA België, legt uit: “Dit gaat veel verder dan een reclamespot. We lanceren hier een sterk staaltje cinema. Een kunstzinnige choreografie tussen de Galaxy Z Flip5 en de B-girls, verleden en toekomst. Een visueel statement waarvoor we nauw samen werkten met director Anthony Nti. Niet alleen de choreografie, maar ook de productie was een hele uitdaging. De Samsung Galaxy Z Flip5 larger than life nabouwen was - met meer dan 2 ton aan LED-schermen - een echt huzarenstukje.”
“Breaking staat voor persoonlijkheid, eigenheid en een portie lef,” zegt Laurence Vandermeer, marketing en communicatie manager van Samsungs Mobile Division. “Dat is een combinatie waar wij ons als brand heel goed mee identificeren. We geloven sterk in de waarden van de breaking community. Deze subcultuur leeft van innovatie en zelfexpressie. Durven innoveren, durven gaan. Do what you can’t is niet toevallig ons motto.”
Het verhaal wordt verteld door Miss Angel, een opkomende hiphopartieste. De B-girls dansen op de melodieën en violen van Vivaldi, volledig getransformeerd door de Antwerpse componist en producer Abraham Blue. Thomas Driesen voegt toe: “Zelfs de soundtrack ‘flipt’ de regels en schommelt tussen verleden en toekomst, hoogte- en dieptepunten, en tilt de B-girls letterlijk naar nieuwe hoogten.”
Op weg naar WK
Waarom Samsung net nu deze campagne opzet? Van vrijdag 22 tot 24 september 2023 is België dé place to be voor de internationale breakdance community. Drie dagen lang halen B-girls en B-boys van over de hele wereld hun beste dance moves boven tijdens het WK Breaking in Leuven. Tijdens deze strijd om de wereldtitel kunnen dansers zich meteen ook kwalificeren voor de Olympische Spelen 2024 in Parijs, waar breaking zijn Olympisch debuut zal maken.
Maar Samsung wil meer zijn dan gewoon ‘een sponsor’. Daarom kunnen de twee Belgische B-girls Maxime en Camine op extra structurele steun van Samsung rekenen. “Een breaking battle verenigt eigenheid, muziek en sport,” aldus Laurence Vandermeer. “Wij voegen daar ook technologie aan toe: technologie om je dans vast te leggen met een camera die even flexibel is als je moves, om je conditie te meten, om de beats te beluisteren, om online inspiratie te vinden, om je coolste headspin te delen met vrienden.”
De campagne zal te zien zijn in bioscoop en online.
Credits:
Flip The Rules
Samsung
TBWA
Client
Laurence Vandermeer
Helena Wilmet
Anneleen Moens
Caroline Hombroukx
Inge Hermans
Creative Team
Creative Director: Thomas Driesen
Copywriter: Luca Garcia
Art Director: Ema Vukas
Reputation
Client Service Director: Anne-Cécile Collignon
PR Consultants: Nell Dumortier
Account Team
Account Director: Aubry Crock
Strategy
Innovation Strategist: Henri Wuyts
Connection Planning: Elena Cisco
Agency Producer
Lore Desmet
Production
Production Company: Wenneker
Executive Producer: Ben Wevers
Producers: Roxanne Wyllemann
Regisseur: Anthony Nti
DOP: Virgil Leclercq
Researcher & Reporter: Marco Bellusci
Post-Production
Post-Production Company: MAKE
Post-producer: Leslie Verbist
Offline: Frederik Vandewalle
Online: Pierre Mailly
Grading: Joshua Borrill
Sound: Mathieu Grillo
Music: Abraham Blue
Photography
Photographer: Jules Emile
Art Buyer: Elly Laureys
Retouching: Bert Geurs