TBWA en Streamz zeggen 'F*** Cancer Very Very Much'

Crea / News

"Fuck kanker," denken we allemaal wel eens. En zo waarschijnlijk ook het hoofdpersonage Ann uit de Streamz-serie "F*** You Very Very Much", vertolkt door Frances Lefebure. Vorige week ging het tweede seizoen van de populaire reeks van start, en dat meteen met een onverwachte plottwist: Ann heeft een tumor. 
 
Herkenbaar voor vele vrouwen (en mannen), want elk jaar komen er in België meer dan 10.500 nieuwe borstkankerpatiënten bij. Dat zijn minstens 10.500 mensen én hun omgeving die zoeken naar de juiste woorden - woorden die ze zelden vinden. Want wat zeg je tegen iemand die zo'n vreselijke diagnose te horen krijgt? Dat was precies de vraag die Frances Lefebure en Karen François wilden beantwoorden: samen met vijf (ex-)borstkankerpatiënten en Think Pink creëerden ze de "F*** Cancer Very Very Much"-kaarten: vijf wenskaarten met een boodschap die mensen met borstkanker wél willen horen. 
 
"Soms weten we niet wat te zeggen tegen iemand die ernstig ziek is, en dan zeggen we maar niks. Maar humor kan helpen," meent Frances Lefebure. Ontwerpster Karen François leerde dat veel uitspraken die ze zelf gebruikte, niet oké zijn: "Neem nu iets als ‘je ziet er goed uit.’ Daar zit iemand met kanker niet altijd op te wachten. Misschien ziet die persoon er goed uit, maar voelt hij of zij zich belabberd." Wat er dan wel op de kaartjes staat? Dat ontdek je op www.think-pink.be, waar de kaartjes sinds 6 juli te koop zijn. Een pakketje kost €10 en de opbrengst gaat integraal naar Think Pink. 
 

Client: Streamz, Jolien Noppen

Creative Team
Executive Creative Director: Jeroen Bostoen
Creative Director:
Senior Copywriter: Sofie Gilliams
Senior Art Director: Anke Verhaegen
Junior Copywriter:
Junior Art Director:
Digital Creatives:

Account Team
Client Services Director: Max Fauconnier
Account Director:
Account Manager: Jan Veulemans & Thijs Muesen
Account Executive: Lukas Peeters
Traffic Manager: Laurie Herbots

Strategy
Strategic Director:
Strategic Planner:
Connection Strategist: Jolien Van Heyste

Design
Designer:
Motion Designer:

Production
Production company: Motionmakers
Producer: Mehdi Van Cleynenbreugel
Director: Kurt Maes
DOP: Kelly's Heroes - Sven Vleugels, Olivier Smets & Thomas Storms

Photography
Agency:
Photographer: Annelies De Weerdt

Post-production
Post-production company: Motionmakers
Producer: Mehdi Van Cleynenbreugel
Post-producer:
Offline Editor: Bert Bocanete & Klaartje Puttemans
Online Editor: Klaartje Puttemans
Grading:
Sound Engineer:

Digital Production
Digital Production Agency:
Technical Director:
Project Manager:
Creative Developer:
Front-End Developer:
Back-End Developer:

Media
Media Agency:
Media Planner:
Digital Planner:

PR Agency
PR Agency: TBWA Reputation
Influence & PR Manager: Nell Dumortier
Junior Reputation Strategist: Amelie Scheepers