TBWA mist geen seconde met Play Sports

Crea / News

INSTASTORY-AERTSDe herstart van de verschillende competities op Play Sports aan te kondigen, creëerde TBWA een eenvoudige en verfrissende campagne. Onder de lijn ‘Mis geen seconde van het nieuwe seizoen’ wordt teruggekeken naar memorabele momenten uit de afgelopen seizoenen. Want in sport telt elke seconde.

INSTASTORY-VANDERPOEL

De campagne omvat televisie, radio, print en slim gebruik van Instagram Stories. In een 30-seconden spot blikt TBWA terug op de exacte seconde dat Vincent Kompany voor het eerst in anderhalf jaar scoorde, in slow motion en met de nodige effecten. In 7-seconden filmpjes zie je momenten uit het veldrijden: Van der Poel die op de knieën ging in Spa, Van Kessel die spectaculair onderuit ging in Vegas, etc.

De radiospots gaan verder op de gekende toon van Play Sports, met verschillende hoogte- of dieptepunten per renner telkens in één spot verwerkt. De printadvertenties bestaan telkens uit alle 24 frames die zo’n seconde rijk is. En op diezelfde manier kun je die dan weer herbeleven in Instagram Stories: frame per frame tik je er doorheen.

Credits


Brand: Telenet / Play Sports
Agency: TBWA
Executive Creative Director: Jeroen Bostoen
Copywriter: Olaf Meuleman
Art Director: Greg van Buggenhout
Account team: Jochen De Greef, Tom Eilers, Max Fauconnier, Virginie Hayet Strategy: Gunther van Lany

Client
Communication manager: Lieselotte van Aperen
Director Sports Product, Sponsoring & G2Market: Manu Leroy
G2Market Play Sport: Bart Van den Langenbergh

Production agency
* Production company: SAKE
* DOP: Gunter Blokken
* Post production image & sound: SAKE