De hele maand mei is Delhaize ‘Belhaize’, dat zag u ongetwijfeld al. Ja, Belhaize, met de B van Belgisch. Want Delhaize trekt al sinds 1867 bewust en met veel overtuiging de lokale, Belgische kaart. En om dat uitgebreid Belgisch aanbod extra in de verf te zetten, maakte TBWA voor (even) Belhaize van Delhaize. Met bijpassende campagne.
Delhaize kiest dus al meer dan 150 jaar nadrukkelijk voor lokale producten en producenten. Zo zorgen vandaag meer dan 1.600 Belgische producenten voor 70% van het volledige kwaliteitsaanbod in alle Delhaizewinkels, van geweldig lekker vlees tot kwalitatieve groenten en fruit, van supervers brood tot delicieuze biomelkproducten … en dat dus al heel lang. Dat is vers, duurzaam (denk maar aan de korte ketens), en dus niet alleen gezond voor onze klanten, maar ook voor de lokale economie, iets wat in dit moeilijke jaar niet onbelangrijk is. Ja, gezonder leven begint lokaal. Meer dan ooit.
Deze tricolore aanpak, al dan niet met discutabele grapjes, is nadrukkelijk aanwezig in heel de campagne van TBWA (TVC/radio/native partnership/lokale printadvertenties in de regionale, krantenpagina’s/social/digital) en natuurlijk ook in de winkels. “Via leaflets en digitale content gaan we iets dieper in op de werkwijze van de lokale leveranciers van Delhaize en wat hun producten zo bijzonder maakt,” klinkt het.
Dit lokaal offensief is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen lead bureau TBWA, dat voor de strategie en de campagne zorgde, BrandBloxx dat de online content voor z’n rekening nam en Mindshare dat het medialuik verzorgde.
Credits
AGENCY: TBWA\Belgium
CLIENT: Delhaize
Aude Mayence, Isabel Broes, Jo Boone, Zara Versaen, Bénédicte Leytens,
Audrey Vandenberghe, Annelore Van Hove
CAMPAIGN TITLE: Gezonder leven begint lokaal bij Belhaize – Vivre sainement, ça commence par du local chez Belhaize
CREATIVE DIRECTOR: Frank Marinus
CREATIVE TEAM: Stijn Klaver, Chiara De Decker, Stefan Dias, Julien Riviezzo, Alex Ameye, Ymke Smets, Sandrine Rozenberg, Florence Francois
DIGITAL CREATIVE TEAM: Inge Bracke, Alexandra Crismer, Anujin Magnaijargal
COPYWRITING: Nadine Claes, Sarah Pierrequin, Johan Copermans
ACCOUNT TEAM: Geert Potargent, Marieke Michils, Nathalie Thollebeek, Stijn De Corte
STRATEGY: Bert Denis, Kristof Janssens, Veerle Verlinden
INTEGRATED BRAND STRATEGIST: Jolien Van Heyste, Katrien Rousseau
TRAFFIC: Jana Malfroid, Christine Lips
DIRECTOR STUDIO: Danny Jacquemin
RETOUCHES: Marianne Gualtieri
DTP: Marianne Gualtieri, Patti Secci, Rani D’Hondt
DIGITAL PRODUCTION: MAKE & Digital craftsman
PROJECTS MANAGEMENT TEAM: Stijn Punie
ONLINE PRODUCTION: Matthias Deruddere, Annelies Eskens, Béatrice Bouuaert
ART BUYER: Elly Laureys
PHOTOGRAPHY: Annabel Sougné, Studio Wauters
AGENCY PRODUCER:
Lore Desmet
PRODUCTION:
Producer: Femke Timmers
Director: Jan Boon
POST-PRODUCTION COMPANY: MAKE
Post-producer: Lore Desmet / Elien De Brouwer
Offline & Online: Helena Overlaet-Michiels
Sound: Nicolas Van Ruysevelt
SOCIALS PRODUCTION COMPANY: MAKE
Producer: Lore Desmet / Elien De Brouwer
Online: Nabil el Hajjouti
RADIO PRODUCTION COMPANY: MAKE
Producer: Raf Cyran
Sound: Nicolas Van Ruysevelt
ACTIVATION PLANNER: Niels Janssens
MEDIA AGENCY: MindShare
MEDIA PLANNERS: Wouter Proot, Laura Monteleone, Angelique Pistidda, Stéphanie Van Geit, Benoit Hullaert, Gilles Nevens
Special thanks to the following BAS students: Carla Dejonghe, Jazz Sanusi, Raquel Moeyaert, Lara Vromman, Dorien Mertens
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]