{video} Belhaize wordt gebeldig met TBWA

Crea / News

De hele maand mei is Delhaize ‘Belhaize’, dat zag u ongetwijfeld al. Ja, Belhaize, met de B van Belgisch. Want Delhaize trekt al sinds 1867 bewust en met veel overtuiging de lokale, Belgische kaart. En om dat uitgebreid Belgisch aanbod extra in de verf te zetten, maakte TBWA voor (even) Belhaize van Delhaize. Met bijpassende campagne.

Delhaize kiest dus al meer dan 150 jaar nadrukkelijk voor lokale producten en producenten. Zo zorgen vandaag meer dan 1.600 Belgische producenten voor 70% van het volledige kwaliteitsaanbod in alle Delhaizewinkels, van geweldig lekker vlees tot kwalitatieve groenten en fruit, van supervers brood tot delicieuze biomelkproducten … en dat dus al heel lang. Dat is vers, duurzaam (denk maar aan de korte ketens), en dus niet alleen gezond voor onze klanten, maar ook voor de lokale economie, iets wat in dit moeilijke jaar niet onbelangrijk is. Ja, gezonder leven begint lokaal. Meer dan ooit.

Deze tricolore aanpak, al dan niet met discutabele grapjes, is nadrukkelijk aanwezig in heel de campagne van TBWA (TVC/radio/native partnership/lokale printadvertenties in de regionale, krantenpagina’s/social/digital) en natuurlijk ook in de winkels. “Via leaflets en digitale content gaan we iets dieper in op de werkwijze van de lokale leveranciers van Delhaize en wat hun producten zo bijzonder maakt,” klinkt het.

Dit lokaal offensief is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen lead bureau TBWA, dat voor de strategie en de campagne zorgde, BrandBloxx dat de online content voor z’n rekening nam en Mindshare dat het medialuik verzorgde.

Credits

AGENCY: TBWA\Belgium

CLIENT: Delhaize

Aude Mayence, Isabel Broes, Jo Boone, Zara Versaen, Bénédicte Leytens,
Audrey Vandenberghe, Annelore Van Hove

CAMPAIGN TITLE: Gezonder leven begint lokaal bij Belhaize – Vivre sainement, ça commence par du local chez Belhaize

CREATIVE DIRECTOR: Frank Marinus

CREATIVE TEAM: Stijn Klaver, Chiara De Decker, Stefan Dias, Julien Riviezzo, Alex Ameye, Ymke Smets, Sandrine Rozenberg, Florence Francois

DIGITAL CREATIVE TEAM: Inge Bracke, Alexandra Crismer, Anujin Magnaijargal

COPYWRITING: Nadine Claes, Sarah Pierrequin, Johan Copermans

ACCOUNT TEAM: Geert Potargent, Marieke Michils, Nathalie Thollebeek, Stijn De Corte

STRATEGY: Bert Denis, Kristof Janssens, Veerle Verlinden

INTEGRATED BRAND STRATEGIST: Jolien Van Heyste, Katrien Rousseau

TRAFFIC: Jana Malfroid, Christine Lips

DIRECTOR STUDIO: Danny Jacquemin

RETOUCHES: Marianne Gualtieri

DTP: Marianne Gualtieri, Patti Secci, Rani D’Hondt

DIGITAL PRODUCTION: MAKE & Digital craftsman

PROJECTS MANAGEMENT TEAM: Stijn Punie

ONLINE PRODUCTION: Matthias Deruddere, Annelies Eskens, Béatrice Bouuaert

ART BUYER: Elly Laureys

PHOTOGRAPHY: Annabel Sougné, Studio Wauters

AGENCY PRODUCER:

Lore Desmet

PRODUCTION:

Producer: Femke Timmers

Director: Jan Boon

POST-PRODUCTION COMPANY: MAKE

Post-producer: Lore Desmet / Elien De Brouwer

Offline & Online: Helena Overlaet-Michiels

Sound: Nicolas Van Ruysevelt

SOCIALS PRODUCTION COMPANY: MAKE 

Producer: Lore Desmet / Elien De Brouwer

Online: Nabil el Hajjouti

RADIO PRODUCTION COMPANY: MAKE

Producer: Raf Cyran

Sound: Nicolas Van Ruysevelt

ACTIVATION PLANNER: Niels Janssens

MEDIA AGENCY: MindShare

MEDIA PLANNERS: Wouter Proot, Laura Monteleone, Angelique Pistidda, Stéphanie Van Geit, Benoit Hullaert, Gilles Nevens

Special thanks to the following BAS students: Carla Dejonghe, Jazz Sanusi, Raquel Moeyaert, Lara Vromman, Dorien Mertens