TBWA verrijkt Phygital salon van BMW

Crea / News

Bij gebrek aan het traditionele salon op de Heizel presenteert BMW ‘BMW Goes Phygital’. Enerzijds een tijdelijke fysieke showroom en anderzijds een groot digitaal platform. Dit platform geeft de kans om meer te bieden dan pure informatie over de modellen en zo een boeiende experience op poten te zetten.

‘BMW Goes Phygital’ gaat verder dan een typisch salon. Zo presenteert BMW op zijn website en social media een 17-delige reeks gesprekken rond topics die leven bij een breed publiek: de toekomst van technologie, de Rode Duivels, e-gaming, mobiliteit, Tomorrowland, design, enzovoort. Dagelijks wordt er een nieuwe episode van BMW Goes Phygital gestreamd. Zo presenteert BMW in een gesprek met trendwatcher Peter Hinssen een visie op technologische innovaties in auto’s, schetst expert Jan Cools nieuwe toepassingen in mobiliteit en vertelt bondscoach Roberto Martinez over zijn werkethiek en filosofie bij de Rode Duivels. In een video call met München geeft Domagoj Dukec, hoofd van de designafdeling van BMW, inzage in het ontwerp van nieuwe modellen als de BMW i4 en de BMW iX, die pas later op de markt zullen komen. Ook onder meer Sven Nys, de atletiekbroers Borlée, Formule E-piloot Sam Dejonghe, de organisatie van Tomorrowland en sterrenchef David Martin komen in de reeks aan bod.

De afleveringen die BMW samen met TBWA maakte, zijn nog te bekijken op de website en het Facebookkanaal van BMW BeLux.

Credits
Client: BMW Belux: Alice Verbeke
Campaign Title: BMW goes Phygital
Creative Director: Steven Janssens
Creative: Charlotte Mulders
Copywriter: Johan Copermans & Manu De Wit
Account team: Bénédicte Ernst, Stijn De Corte, Jeroen Costermans
Director: Pieter Neirynck
Post-Production team: Sofie Gebruers, Lander Munster, Nabil El Hajjouti, Jan Pollet