TDE maakt internationale campagne voor fietsmerk AGU

Crea / News

Het Nederlandse fietsmerk AGU lanceert een nieuwe internationale campagne: met de laatste Tour de France nog vers in het geheugen, moedigt AGU iedereen aan om de fiets te nemen. De nieuwe campagne komt uit de koker van digitaal creatief bureau TDE, dat eerder ook al met AGU samenwerkte voor alle campagnes van Team Jumbo-Visma. "We’ve got you covered", zoals de nieuwe campagne luidt, toont de betrouwbaarheid en veelzijdigheid van AGU als merk. De internationale campagne, die in meerdere Europese landen te zien zal zijn, is daarnaast een voorbode van vergelijkbare campagnes later in het seizoen.

Het Nederlandse AGU timmerde de afgelopen decennia hard aan de weg voor internationale groei. Tijdens de start van de Tour de France in Kopenhagen, maakte het merk nog bekend officieel van start te gaan in Denemarken. Voor alle markten geldt dat AGU duidelijk wil laten zien dat het assortiment zo uitgebreid is dat je er alles vindt om van A naar B te gaan, welke fiets je ook kiest en ongeacht de weersomstandigheden. De onderscheidende propositie komt naar voren in de nieuwe voorjaarscampagne genaamd "We’ve got you covered". De naam van de campagne verwijst naar wat de producten functioneel voor je doen en biedt de mogelijkheid voor AGU om letterlijk te zeggen wat het merk doet, jou beschermen én helpen tijdens iedere fietstocht. "We zien een stadsfietser, een gravelfietser en wielrenner in deze voorjaarscampagne die op AGU kunnen vertrouwen, juist ook als het weer omslaat," zegt Lotte Heijnis (brand manager bij AGU). "Dat we er met ons breed assortiment voor alle fietsers zijn, onderscheidt ons ten opzichte van de concurrentie. En dat wilden we dan ook expliciet tonen.”

Op de beelden zien we verschillende type fietsers genieten van de buitenlucht, en nemen de fotografie en het videoconcept de kijker mee in de kwaliteit van de getoonde kleding en tassen. Door het centraal stellen van de rits in het beeldconcept wordt duidelijk dat ze goed zijn voorbereid en dat er eigenlijk geen reden is om niet de fiets te nemen. "De kracht van het merk AGU hebben we mooi weten te vangen in een creatief beeldconcept, ondersteund door een scherpe claim," meent Jorik Tilstra (creative director bij TDE). "Door te werken met extreme close-ups worden productfoto’s ineens pakkend en de rits als element geeft een fijne dynamiek in de video’s." De beelden zijn vanaf 27 maart te zien in een vijftal Europese landen: Nederland, België, Denemarken, Duitsland en Frankrijk. Het geeft de groei en ambitie weer van AGU, dat vastberaden is om in die landen een top-driemerk te worden. Daarin spelen grote merk- en productcampagnes een belangrijke rol, net als de samenwerking met een van ‘s wereld beste wielerploegen: Team Jumbo-Visma.