Teads rekruteert Simon Vagenhende als sales manager België

News / People

Simon Vagenhende begint bij Teads als sales manager voor de Belgische markt. Met meer dan 7 jaar ervaring in de media-industrie zal hij verantwoordelijk zijn voor het beheren van een klantenportfolio en het promoten van Teads' oplossingen bij bureaus en adverteerders.

Vagenhende zal rapporteren aan Diego Quesada, country manager België. Zijn rol zal bestaan uit het promoten van de verschillende digitale oplossingen van Teads bij bureaus en adverteerders, zoals het CTV-aanbod in samenwerking met LG Ad Solutions, en traditionele oplossingen zoals inRead. Zijn aanwerving moet Teads België in staat stellen om de groei op de Belgische markt te versnellen. Teads is sinds 2016 actief in België en bereikt nu 8,4 miljoen Belgen per maand, wat neerkomt op 95% van de internetgebruikers ouder dan 12 jaar.

Simon Vagenhende geniet een sterke achtergrond in de Belgische mediawereld. In 2016 begon hij zijn carrière bij Maxus Global als digital executive. Vervolgens ging hij in 2018 aan de slag bij Wavemaker België als digital performance advisor, waar hij bijdroeg aan het succes van verschillende merken zoals Toyota en Lexus. Na 3 jaar bij Wavemaker België ging hij aan de slag bij GroupM, waar hij de kans kreeg om samen te werken met het L'Oréal-team. In 2022 ging hij aan de slag bij Mindshare België als digital manager, waar hij samenwerkte met merken als Volvo en Delhaize. In 2023 werd Vagenhende senior media planner bij Mediaplus Group.