Teamleader, In The Pocket en StoryMe bundelen krachten in war for talent

Communication / News

TeamLeader Job NoordTeamleader, In The Pocket en StoryMe organiseren op 22 februari Job Noord. Dit jobevent gaat door in Dok Noord, de “Gentse Sillicon Valley”, en is gericht naar studenten en pas afgestudeerden. Voor snelgroeiende techbedrijven – Teamleader won eind vorig jaar de Deloitte Fast50 en In The Pocket de Trends Gazelle voor Oost-Vlaanderen - is nieuw talent essentieel om de schaalvergroting te ondersteunen. Jeroen De Wit, CEO Teamleader: "Teamleader heeft in Europa al 180 jobs gecreëerd, in een domein waar de nodige kennis en ervaring niet per se voorhanden was op de arbeidsmarkt. De zoektocht naar nieuw talent blijft belangrijk om de focus op de klant te versterken, ons product nog beter te maken en onze groei in Europa verder te zetten, nu we uitgroeien tot een internationale scale-up van formaat.”
 
Job Noord vindt plaats op de site Dok Noord, het “Gentse Sillicon Valley” -zeg maar, en is een combinatie van drie interactieve workshops. In The Pocket geeft een workshop rond agile werken, dé methode die digitale bedrijven vandaag gebruiken om succesvol te zijn. Teamleader laat deelnemers via een business game kennismaken met de werking van een internationale scale-up. Bij StoryMe kunnen geïnteresseerden meer leren over hoe je kan winnen als bedrijf door video slim in te zetten binnen verschillende domeinen. Jeroen Lemaire, CEO In The Pocket: “Digital is een people business. In The Pocket is altijd op zoek naar mensen met ambitie. Het creëren van digitale platformen en producten gebeurt door kleine autonome teams die verantwoordelijk zijn voor alle fases van de product lifecycle. Dat soort verantwoordelijkheid vraagt niet alleen talent en skills, maar ook een goeie fit met onze uitzonderlijke bedrijfscultuur.”
Lorenzo Bown, CEO StoryMe, beaamt het belang van de match met de bedrijfscultuur: “In onze business moet je in enkele seconden de aandacht van de kijker grijpen, hem informeren en overtuigen. En dat in een tijdperk waar informatie via alle mogelijke media op ons afkomt. De kracht om het simpel te houden is één van de redenen waarom klanten en medewerkers voor ons kiezen. Onze ‘f*ck it, let’s do it’mentaliteit trekt gedreven mensen aan met het juiste DNA. Afgelopen jaar zijn er 48 video-experts bijgekomen en we verwachten eind dit jaar met 100 te zijn in vier landen.”