TeamMonday wordt TeamTuesday

Communication / News

Toen zaakvoerder Josefien Bouw vorig jaar in mei de naamsverandering en rebranding van het Antwerpse communicatiebureau TeamMonday aankondigde, was dat niet in de veronderstelling een jaar later alweer van naam te veranderen. Het liep echter anders dan gepland want met ‘Monday’ kwam het agency in het vaarwater van een ander bedrijf.

Daarom besloot men om de naam gewoon een dagje op te schuiven, naar dinsdag en geef toe, TeamTuesday klinkt ook niet slecht. Er is bovendien geen sprake van verandering maar enkel van vooruitgang. ‘Tuesday is the new Monday!’ Wist je trouwens dat dinsdag eigenlijk de meest productieve dag van de week is? "Naast het noodzakelijk kwaad van een bezoek aan de notaris, de re-make van het logo en de nodige aanpassingen op social media en webniveau zijn er gelukkig ook positieve elementen verbonden aan de naamsverandering," zegt Josefien Bouw. Zo beschouwt het kersverse TeamTuesday dit moment als een uitgelezen kans om nog eens extra in de kijker te staan en om al haar klanten en relaties te bedanken. In een video op de sociale mediakanalen van TeamTuesday vinden we een duidelijke boodschap: “TeamTuesday is nog steeds ready for you! En potentiële klanten zijn voor social media marketing, copywriting en buitengewone vormgeving nog altijd aan het juiste adres bij TeamTuesday, op elke dag van de week.”

Josefien Bouw over de naamsverandering en de coronacrisis: “Het is natuurlijk jammer om met zoiets geconfronteerd te worden maar zoals met alles proberen we steeds in mogelijkheden en kansen te denken. Ook de Covid-19-crisis is daar een goed voorbeeld van. Uiteraard zijn communicatiebudgetten vaak het eerste waar bedrijven op besparen. Wij hebben ons echter meer dan ooit onmisbaar kunnen maken en bedrijven kunnen ondersteunen op vlakken waar hun businessmodel aangepast werd aan de lockdown. Zo zorgden we voor diverse van onze horecaklanten voor samen meer dan 5000 afhaal- of bezorgmaaltijden en hebben we voor een klant in de fitnesssector een volledig online aanbod met home workouts opgezet. Meerwaarde creëren en vooruitkijken is op zo’n moment het beste wat je kunt doen."