De TEC merkt een toename van fraude of vergetelheden op aan boord van haar bussen en besluit daarom om de controles te versterken. Om klanten hier bewust van te maken, vroeg openbaarvervoermaatschappijaan Hungry Minds om een sensibiliseringscampagne te bedenken.
Het onderwerp ligt gevoelig, het bureau koos daarom voor een humoristische aanpak. De prints benadrukken een waanzinnige "scherpe" prijs... van 300 euro per rit, wat overeenkomt met de maximale boete die aan overtreders wordt opgelegd. In de televisie- en bioscoopspot zien we een naïeve reiziger en controleur, die op het eerste gezicht streng lijkt te zijn, maar zich achteraf van zijn sympathiekste kant toont...
De campagne loopt via posters in de bussen, OOH, DOOH, radio, sociale media, televisie en bioscoop.
Credits:
Client: Le TEC
Agency: Hungry Minds
Client contacts: Alice Thonnart, Anne Van Wonterghem, Isabelle Tasset
Account Manager: Florine Minsart
Creative Director: Damien Ronday
Creatives: Yves Compère, Geoffrey Hanot
Digital Campaign Planner: Vanille Delaite
DTP/Graphic Designers: Yves Compère, Ilayda Yuksel
Production company: Disturb Studio
Director: Xavier Lechanteur
DOP: Philippe Therasse
Video editing: Charlotte Demanet
Audio: La Vita Studios Brussels
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]