TEC versterkt haar controles met Hungry Minds

De TEC merkt een toename van fraude of vergetelheden op aan boord van haar bussen en besluit daarom om de controles te versterken. Om klanten hier bewust van te maken, vroeg openbaarvervoermaatschappijaan Hungry Minds om een sensibiliseringscampagne te bedenken.
Het onderwerp ligt gevoelig, het bureau koos daarom voor een humoristische aanpak. De prints benadrukken een waanzinnige "scherpe" prijs... van 300 euro per rit, wat overeenkomt met de maximale boete die aan overtreders wordt opgelegd. In de televisie- en bioscoopspot zien we een naïeve reiziger en controleur, die op het eerste gezicht streng lijkt te zijn, maar zich achteraf van zijn sympathiekste kant toont...
De campagne loopt via posters in de bussen, OOH, DOOH, radio, sociale media, televisie en bioscoop.
Credits:
Client: Le TEC
Agency: Hungry Minds
Client contacts: Alice Thonnart, Anne Van Wonterghem, Isabelle Tasset
Account Manager: Florine Minsart
Creative Director: Damien Ronday
Creatives: Yves Compère, Geoffrey Hanot
Digital Campaign Planner: Vanille Delaite
DTP/Graphic Designers: Yves Compère, Ilayda Yuksel
Production company: Disturb Studio
Director: Xavier Lechanteur
DOP: Philippe Therasse
Video editing: Charlotte Demanet
Audio: La Vita Studios Brussels
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]