TEC versterkt haar controles met Hungry Minds

Crea / News

De TEC merkt een toename van fraude of vergetelheden op aan boord van haar bussen en besluit daarom om de controles te versterken. Om klanten hier bewust van te maken, vroeg openbaarvervoermaatschappijaan Hungry Minds om een sensibiliseringscampagne te bedenken.

Het onderwerp ligt gevoelig, het bureau koos daarom voor een humoristische aanpak. De prints benadrukken een waanzinnige "scherpe" prijs... van 300 euro per rit, wat overeenkomt met de maximale boete die aan overtreders wordt opgelegd. In de televisie- en bioscoopspot zien we een naïeve reiziger en controleur, die op het eerste gezicht streng lijkt te zijn, maar zich achteraf van zijn sympathiekste kant toont...

De campagne loopt via posters in de bussen, OOH, DOOH, radio, sociale media, televisie en bioscoop.

Credits:

Client: Le TEC

Agency: Hungry Minds

Client contacts: Alice Thonnart, Anne Van Wonterghem, Isabelle Tasset

Account Manager: Florine Minsart

Creative Director: Damien Ronday

Creatives: Yves Compère, Geoffrey Hanot

Digital Campaign Planner: Vanille Delaite

DTP/Graphic Designers: Yves Compère, Ilayda Yuksel

Production company: Disturb Studio

Director: Xavier Lechanteur

DOP: Philippe Therasse

Video editing: Charlotte Demanet

Audio: La Vita Studios Brussels