Eind december verdween een van de oudste communicatiemiddelen definitief: het telegram. Na meer dan 170 jaar trouwe dienst, zette Proximus – de opvolger van de RTT – de dienst stop op 29 december 2017. Daarmee draaiden we een blad om in de geschiedenis.
Het reclamebureau Gutzandglory bracht een laatste hulde aan het telegram. Voor zijn eindejaarswensen gaf het een origineel cadeau aan zijn contacten: de unieke kans om geschiedenis te schrijven door één van de 100 laatste telegrammen in België te versturen - genummerd en gesigneerd – naar een persoon naar keuze.
De actie met de logische naam ‘The Last Telegram’ gaf de contacten van het bureau de mogelijkheid om hun berichten in te geven op een website die speciaal voor de actie werd gebouwd. ‘The Last Telegram’ eindigde op vrijdag 29 december 2017 met het versturen van de 100 laatste telegrammen in ons land.
Dit moment vond plaats in de allerlaatste uren van de telegrafische dienst. Een speciale gelegenheid om afscheid te nemen van het telegram. En o ja, PUB liet deze kans niet schieten en stuurde één van die laatste 100 telegrammen. En dat telegram richtten we symbolisch tot al onze lezers. Gelukkig 2018!
Credits
Client : Gutzandglory
Client Contact : Wolfgang Florizoone, Justine Wittoek
Agency : Gutzandglory
Account team : Justine Wittoek, Inez Schoenaers
Social Media Manager : Luba Karpova
CD : Kris Lenaers
Creatives : Ariane Floderer, Gilles André
Design : Pim Myten
Digital Production : Ruben Ally
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]