Telenet Business en TBWA tonen menselijke kant van technologie

Crea / News

Telenet BusinessMet de lancering van drie campagnes in de maand september laat Telenet Business ondernemers voelen dat ze er niet alleen voor staan in een steeds veranderende digitale wereld. Hulp en service zijn in deze tijden immers waardevoller geworden dan connectiviteit.

Telenet BusinessIn een eerste campagne laat het merk ondernemers aan het woord die elk verklaren hoe onmisbaar de hulp van anderen is – en geweest is – voor hun zaak. In radiospots, OOH en online film ontdekken we de verhalen van Ellen Kegels (LNKnits), Bruno Van Gils (Café Costume) en Yves Vekemans (Herculean), die elk uitgebreid vertellen hoe de mensen binnen én buiten hun bedrijf mee bijgedragen hebben aan hun succes. En die nieuwe focus wordt meteen omgezet in een nieuw product. Met KLIK, een nieuwe bundel die menselijke hulp vooropstelt.

De Digitale Versnelling als platform

Twee jaar geleden werd De Digitale Versnelling bedacht door het interne marketingteam van Telenet Business en TBWA. Meer dan 2500 thuisbezoeken, 19 experts, een zilveren Effie en een handvol andere bekroningen later, schakelt het initiatief nu een tandje hoger. Want de vraag naar bijkomende hulp bij ondernemers groeit exponentieel.
Daarom is er nu een nieuw online platform dat ondernemers in staat stelt om de juiste digitale expert te vinden voor zijn of haar probleem. Een expert uit de buurt. Via deze lokale, persoonlijke hulp wil Telenet Business de digitale durf bij ondernemers nog meer aanwakkeren om zo het Belgische ondernemerslandschap massaal digitaal te versnellen. De productie van de website en de recrutering van experten gebeurde door Wunderman Thompson.

Credits:
Agency: TBWA\Belgium
Client: Telenet Business
Campaign Title: Human Brand en Digitale Versnelling
Creative Director: Geert Verdonck
Creative Team: Regine Smetz, Marie-Laure Cliquennois, Anke Verhaegen, Sofie Gilliams
Account team: Philippe Van Eygen, Aubry Crock, Lauren Vandendriessche
Strategy: Kristof Janssens, Janne Scheepmans
Strategic media planner : Sylvie Dewaele
Design: Christophe Liekens
Production company: MAKE
Motion Design: Vincent De Boeck
Online copywriting: Ann Vanminsel
TV Producers:  Toon Vandenbranden
Post-production: Katrien Van den Brande, Xavier Pouleur
Music: Jan Pollet
Media Agency: PHD