Telenet en TBWA blijven zo lang mogelijk onder de 30

Crea / News

De nieuwste campagne van Telenet neemt geen blad voor de mond: een no-nonsense promo voor een no-nonsense generatie. Want een generatie die het internet meer dan ooit gebruikt, verdient toch de beste verbinding? Daarom houdt Telenet het simpel: wie jonger is dan 30 en One wordt, krijgt nu €10 korting per maand tot aan hun 30e verjaardag. Geen eenmalige promo dus, maar eentje die jarenlang meegaat. Een financieel steuntje dat deze generatie echt wel kan gebruiken.

Maar hoe bereik je een generatie die draait op adblockers? Een generatie die nog sneller een advertentie skipt dan dat ze een nieuwe online trend ontdekt? Een generatie die bullshit van ver ruikt?

Door niet meer rond de pot te draaien. Eerlijk en meteen to the point en daardoor ook fris en opvallend. Dat is wat Telenet doet met een gloednieuwe copy-based campagne die alle media omspant. Maar dan wel met een Gen Z-twist. Billboards die gelezen moeten worden als Instagram-stories. Een eenzame Facebook-post voor het geval er nog iemand onder de 30 op Facebook rondhangt. Tramwraps voor mensen die nog niet op tram 3 zitten. Een ronddraaiende abribus voor een generatie die graag scrolt. En wat er in de bodycopy staat, maakt niet uit want die leest toch niemand. Knolselder. Peniskoker.

De boodschap is overal even direct: deze promo is er voor iedereen onder de 30. Wie ouder is? Die mag nu even doorlopen. De opvallende copylijnen duiken nog tot november op in grote billboards over heel Vlaanderen, abribussen, digitale schermen, special builts, wild postering, social media,... Met daarbovenop een reeks snedige radiospots die eindigen met een absurde legal om zeker te zijn dat echt iedereen het begrepen heeft. De boodschap is duidelijk: blijf zo lang mogelijk onder de 30.

Credits

CLIENT

Client: Telenet

Client Contact: Inge Debremaeker, Muriël Swartenbroeckx, Marie Goossens

CREATION:

Creative Director: Thomas Driesen

Copywriters: Olaf Meuleman, Luca Garcia, Vital Schippers, Sofie Gilliams, Thomas De Vreese, Cato Decoster

Art Directors: Tom Meijer, Greg van Buggenhout, Ema Vukas, Anke Verhaegen

Digital Lead: Geert Feytons

ACCOUNT:

Managing Director: Nicolas De Bauw

Client Service Director: Max Fauconnier

Account Director: Charlotte Smedts

Account Manager: Carole Hayard

Account Executive: Jan Veulemans

STRATEGY:

Chief Strategy Officer: Bert Denis

Strategic Director: Stéphanie Vercruysse

Integrated Brand Strategist: Helena Gheeraert 

VISUAL IDENTITY ONE

PM Design: Katrien De Craecker

Design Director: Hendrik Everaerts

Designer: Nicky Lauwerijssen

Motion Designer: Maarten Vranken

DTP: Danny Jacquemin , Bert Geurs

AGENCY PRODUCERS 

Mieke Vandewalle / Lore Desmet

PRODUCTION COMPANY: Czar

Executive Producer: Eurydice Gysel

Producers:  Maarten De Sutter

Regisseur: Jeroen Mol

DOP:  Rik Zang  

POST-PRODUCTION COMPANY:  Make

Post-producer: Greet Van Thillo / Leslie Verbist

Offline: Gert Van Berckelaer

VFX: Flow

Grading: Joost Vankerckhove 

Sound: Jan Pollet

RADIO PRODUCTION COMPANY: MAKE

Producer: Raf Cyran

Sound:  Jan Pollet

DIGITAL PRODUCTION COMPANY: MAKE

Project manager: Stijn Punie

Lead display advertising: Matthias Deruddere