De nieuwste campagne van Telenet neemt geen blad voor de mond: een no-nonsense promo voor een no-nonsense generatie. Want een generatie die het internet meer dan ooit gebruikt, verdient toch de beste verbinding? Daarom houdt Telenet het simpel: wie jonger is dan 30 en One wordt, krijgt nu €10 korting per maand tot aan hun 30e verjaardag. Geen eenmalige promo dus, maar eentje die jarenlang meegaat. Een financieel steuntje dat deze generatie echt wel kan gebruiken.
Maar hoe bereik je een generatie die draait op adblockers? Een generatie die nog sneller een advertentie skipt dan dat ze een nieuwe online trend ontdekt? Een generatie die bullshit van ver ruikt?
Door niet meer rond de pot te draaien. Eerlijk en meteen to the point en daardoor ook fris en opvallend. Dat is wat Telenet doet met een gloednieuwe copy-based campagne die alle media omspant. Maar dan wel met een Gen Z-twist. Billboards die gelezen moeten worden als Instagram-stories. Een eenzame Facebook-post voor het geval er nog iemand onder de 30 op Facebook rondhangt. Tramwraps voor mensen die nog niet op tram 3 zitten. Een ronddraaiende abribus voor een generatie die graag scrolt. En wat er in de bodycopy staat, maakt niet uit want die leest toch niemand. Knolselder. Peniskoker.
De boodschap is overal even direct: deze promo is er voor iedereen onder de 30. Wie ouder is? Die mag nu even doorlopen. De opvallende copylijnen duiken nog tot november op in grote billboards over heel Vlaanderen, abribussen, digitale schermen, special builts, wild postering, social media,... Met daarbovenop een reeks snedige radiospots die eindigen met een absurde legal om zeker te zijn dat echt iedereen het begrepen heeft. De boodschap is duidelijk: blijf zo lang mogelijk onder de 30.
Credits
CLIENT
Client: Telenet
Client Contact: Inge Debremaeker, Muriël Swartenbroeckx, Marie Goossens
CREATION:
Creative Director: Thomas Driesen
Copywriters: Olaf Meuleman, Luca Garcia, Vital Schippers, Sofie Gilliams, Thomas De Vreese, Cato Decoster
Art Directors: Tom Meijer, Greg van Buggenhout, Ema Vukas, Anke Verhaegen
Digital Lead: Geert Feytons
ACCOUNT:
Managing Director: Nicolas De Bauw
Client Service Director: Max Fauconnier
Account Director: Charlotte Smedts
Account Manager: Carole Hayard
Account Executive: Jan Veulemans
STRATEGY:
Chief Strategy Officer: Bert Denis
Strategic Director: Stéphanie Vercruysse
Integrated Brand Strategist: Helena Gheeraert
VISUAL IDENTITY ONE
PM Design: Katrien De Craecker
Design Director: Hendrik Everaerts
Designer: Nicky Lauwerijssen
Motion Designer: Maarten Vranken
DTP: Danny Jacquemin , Bert Geurs
AGENCY PRODUCERS
Mieke Vandewalle / Lore Desmet
PRODUCTION COMPANY: Czar
Executive Producer: Eurydice Gysel
Producers: Maarten De Sutter
Regisseur: Jeroen Mol
DOP: Rik Zang
POST-PRODUCTION COMPANY: Make
Post-producer: Greet Van Thillo / Leslie Verbist
Offline: Gert Van Berckelaer
VFX: Flow
Grading: Joost Vankerckhove
Sound: Jan Pollet
RADIO PRODUCTION COMPANY: MAKE
Producer: Raf Cyran
Sound: Jan Pollet
DIGITAL PRODUCTION COMPANY: MAKE
Project manager: Stijn Punie
Lead display advertising: Matthias Deruddere
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]