Telenet en TBWA boosten Brussel

Crea / Media / News

Telenet Brussel NL Dankzij Telenet kunnen ook de Brusselaars nu eindelijk genieten van "het snelste internet en de snelste 4G van België". Art Deco of niet. Leven in Brussel wordt intenser dan ooit. Dat is de belofte achter de campagne die TBWA bedacht voor deze lancering: ‘we boosten de stad’. As ge ’t mo wét, ket!Telenet Brussel NL

Brussel is met geen enkele stad te vergelijken. Mensen zijn meertaliger, opener, nieuwsgieriger, diverser en vrijpostiger dan waar ook. En je kan maar beter zorgen dat je mee bent, want het tempo ligt hier hoog. Dat vraagt om een campagne die inspeelt op het hectische ritme, de spitse replieken en de snelle grappen. Op maat van Brussel, quoi. In de (uitsluitend Franstalige) radiospots proeven we van het leven op z’n Brussels: van het ene branché pop-uprestaurant naar de andere place-m’as-tu-vu, van discussies over de beste frituur tot het beste moment om te blokken. In affichage en advertenties wordt met een clin d’œil ingespeeld op de rijke mix van nationaliteiten, op het chaotische verkeer, op de (soms waanzinnig) dure pralines en op de clichés over bepaalde wijken en gemeenten. En voor 90% in het Frans, een primeur voor Telenet.Telenet Brussel NLOp de Keizer Karellaan in Ganshoren kreeg een wasserette een complete make-over en ze werd door Telenet uitgerust met superkrachtige wifi. Om ondertussen razendsnel te surfen en te genieten van topentertainment. Wachten op de was ging nog nooit zo vlug voorbij. En zo zijn er nog sympa acties op komst. On verra. De campagne boost niet alleen Brussel, ook de verkoop van Telenet-abonnementen kent naar verluidt een vliegende start. En Telenet heeft nog een paar verrassingen in petto voor de hoofdstad, helemaal in lijn met het onvoorspelbare karakter van Brussel zelf. A suivre...
CREDITS
Client: Telenet
Campaign Title: Telenet BXL. On va vous booster la ville.
Contacts : Nathalie Rahbani, Inge Debremaecker, Maartje Berben
Agency: TBWA
Account team: Philippe Van Eygen, Charlotte Van Hoecke
Creative Director: Jeremie Goldwasser
Creation: Sandrine Rozenberg, Martin Collette, Eric Debaene, Eric Maerschalck, Michael Mikiels
Strategy: Pauline Kinet, Janne Scheepmans
Digital Production: Digital Craftsmen
Art Buyer: Elly Laureys
Print Production: Hendrik Dhaemer
Radio Director: Raf Debraekeleer
Radio Producer: Veerle Van Melkebeke
DTP: Axel Nédée, Emilie Boudart
Event agency: Butik Agency