Telenet en TBWA duiken op in Squid Game

4schools / Crea / News

Bij Telenet combineer je Netflix en Streamz aan de laagste prijs. Om die ultieme combo in de verf te zetten, ging TBWA op zoek naar het antwoord op de volgende vraag: wat als iconische Vlaamse acteurs plots te zien zijn in iconische internationale series? ​

Het overkomt Rik Verheye, die oog in oog komt te staan met één van de meest iconische poppen uit de filmwereld: die van de Koreaanse hitserie Squid Game. Wat eerst op een trailer lijkt, wordt al snel een absurde situatie wanneer de Streamz-acteur tussen de deelnemers staat. Wanneer je later de stem van Maaike Cafmeyer hoort, gevolgd ​ door een beeld van de “Chantal”-actrice in de iconische roze overalls van de guards, is de scène helemaal compleet.

Op social verschijnen een aantal extra video’s die de absurditeit van de twee werelden in de verf zetten. Rik die tijdens het spel te maken krijgt met een niesaanval, bijvoorbeeld. Of een wel zéér ongelegen telefoontje.

De campagne bouwt voort op die van vorig jaar, toen Rik Verheye al eens opdook in de populaire Netflix-serie Wednesday.

“Een sterk idee gaat lang mee. We zijn dan ook blij met de sequel van onze succesvolle Netflix en Streamz-campagne. En stiekem kijken we al uit naar het derde seizoen van de saga,” zegt Thomas Driesen, creatief directeur bij TBWA.

De campagne loopt sinds 14 oktober op tv, online en in alle Telenet-winkelpunten. In december zal de campagne een re-run krijgen om de lancering van Squid Game 2 mee te ondersteunen.

Credits:

Telenet

Jelena Corbeels

Sander Carels

Margaux Mariëns

Creative Team

Creative Director: Thomas Driesen

Copywriter: Luca Garcia

Art Director: Ema Vukas

Account Team

Account Director: Erine Brems

Account Executive: Lukas Peeters

Traffic Manager: Elien Cardon

Strategy

Brand Strategist: Nick Moors

Production

Production company: Caviar Commercials

Executive producer: Eva Van Riet

Producer: Rien Behaeghe

Director: Frank Devos

DOP: Sander Vandenbroucke

Photography

Agency: Initials LA

Photographer: Selim Djegham

Post-production

Post-production company: Frames

Producer: Jelle Robbeets

Post-producer: Katia Renson @Caviar Commercials

Offline Editor:  Robin  De Praetere

VFX/online: Robin De Praetere & Annelies Carnoy

Grading: Xavier Dockx

Sound Engineer: Bram Deryckere

Post-production

Post-production company: MAKE

Post-producer: Katrien Van den Brande

Offline Editor: Liesbeth Smets

Sound Engineer: Jan Pollet & Nicolas van Ruysevelt

Media

Media Agency: Wavemaker

Media Planner: David Driesmans

Digital Planner: Vincent Mathys

Digital
Digital Agency: AdSomeNoise
Account Director: Jonas Moors
Project manager: Delfien Raymakers
Creative director: Gert Pauwels
Art director: Sandra Guirado
Multimedia motion designers: Louis Havet, Tom Vanleenhove, Tom Bauwens & Cesar Smedts
Copywriters: Anneleen Vaes & Wout Dujardin
Traffic manager: Tine Vandenberghe