Telenet en TBWA duiken op in Squid Game

Bij Telenet combineer je Netflix en Streamz aan de laagste prijs. Om die ultieme combo in de verf te zetten, ging TBWA op zoek naar het antwoord op de volgende vraag: wat als iconische Vlaamse acteurs plots te zien zijn in iconische internationale series?
Het overkomt Rik Verheye, die oog in oog komt te staan met één van de meest iconische poppen uit de filmwereld: die van de Koreaanse hitserie Squid Game. Wat eerst op een trailer lijkt, wordt al snel een absurde situatie wanneer de Streamz-acteur tussen de deelnemers staat. Wanneer je later de stem van Maaike Cafmeyer hoort, gevolgd door een beeld van de “Chantal”-actrice in de iconische roze overalls van de guards, is de scène helemaal compleet.
Op social verschijnen een aantal extra video’s die de absurditeit van de twee werelden in de verf zetten. Rik die tijdens het spel te maken krijgt met een niesaanval, bijvoorbeeld. Of een wel zéér ongelegen telefoontje.
De campagne bouwt voort op die van vorig jaar, toen Rik Verheye al eens opdook in de populaire Netflix-serie Wednesday.
“Een sterk idee gaat lang mee. We zijn dan ook blij met de sequel van onze succesvolle Netflix en Streamz-campagne. En stiekem kijken we al uit naar het derde seizoen van de saga,” zegt Thomas Driesen, creatief directeur bij TBWA.
De campagne loopt sinds 14 oktober op tv, online en in alle Telenet-winkelpunten. In december zal de campagne een re-run krijgen om de lancering van Squid Game 2 mee te ondersteunen.
Credits:
Telenet
Jelena Corbeels
Sander Carels
Margaux Mariëns
Creative Team
Creative Director: Thomas Driesen
Copywriter: Luca Garcia
Art Director: Ema Vukas
Account Team
Account Director: Erine Brems
Account Executive: Lukas Peeters
Traffic Manager: Elien Cardon
Strategy
Brand Strategist: Nick Moors
Production
Production company: Caviar Commercials
Executive producer: Eva Van Riet
Producer: Rien Behaeghe
Director: Frank Devos
DOP: Sander Vandenbroucke
Photography
Agency: Initials LA
Photographer: Selim Djegham
Post-production
Post-production company: Frames
Producer: Jelle Robbeets
Post-producer: Katia Renson @Caviar Commercials
Offline Editor: Robin De Praetere
VFX/online: Robin De Praetere & Annelies Carnoy
Grading: Xavier Dockx
Sound Engineer: Bram Deryckere
Post-production
Post-production company: MAKE
Post-producer: Katrien Van den Brande
Offline Editor: Liesbeth Smets
Sound Engineer: Jan Pollet & Nicolas van Ruysevelt
Media
Media Agency: Wavemaker
Media Planner: David Driesmans
Digital Planner: Vincent Mathys
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]