Telenet en TBWA zorgen dat niemand achterblijft

Crea / News

Bijna alles wat we doen, doen we samen met anderen. Onze levens zijn gevuld met talloze groepen van mensen en iedereen hoort wel ergens bij. Maar contact maken met die groepen gebeurt vandaag heel vaak via technologie. En als je, om welke reden dan ook, geen toegang hebt tot die technologie, krijg je ook moeilijker toegang tot anderen.

Het belang van die groepen tonen Telenet en TBWA dit eindejaar in een warme campagne met als orgelpunt een spot geregisseerd door Sidney Van Wichelen. Daarin is te zien hoe we slimmer worden in groep, hoe we meer durven, hoe we harder dromen, hoe we er zijn voor elkaar en hoe we er onszelf kunnen zijn. Op school, op het werk, in je vriendenkring, in je zaak, op je hobby,... waar dan ook. Maar ze staan er ook bij stil dat de technologie die ons helpt om bij die groepen te horen voor iedereen bereikbaar moet zijn. Dat wordt samengevat in de krachtige boodschap “Technologie duwt ons pas vooruit als niemand achterblijft.”

Het is dan ook de missie van Telenet om die technologie te geven aan wie ze nog niet heeft én door ze uit te leggen aan wie ze nog niet begrijpt. Dat doen ze met essential internet: basis internet voor mensen die thuis geen of zeer beperkte toegang hebben tot connectiviteit. Maar ook via De Digitale Versnelling, waarbij het elke ondernemer die dat wil helpt online ondernemen. En ook jij kan meehelpen door Heartware donor te worden en je oude laptop te doneren. Telenet zorgt samen met Ondernemers voor een Warm België dat die, helemaal refurbished, terechtkomt bij wie hem nodig heeft.

Naast de televisiespot is de campagne ook te zien op social media en te horen op radio.

Credits

Agency: TBWA\Belgium
Client: Telenet – Inge Debremaeker, Marilyn Debisschop & Muriël Swartenbroeckx
Campaign Title: Telenet EOY Purpose
Executive Creative Director: Jan Macken
Creative Director: Thomas Driesen
Creative Team: Thomas De Vreese & Dieter Vanhoof
Digital Creative Team: Geert Feytons
Copywriting: Nadine Claes, Ellen Stoffels, Regine Smetz, Manu De Wit
Design Team: Olivia Maisin, Christophe Liekens, Olivier Verbeke
Account team: Nicolas De Bauw, Max Fauconnier, Charlotte Smedts & Lauren Vandendriessche
Strategy: Stéphanie Vercruysse & Bert Denis
Head of Av production: Mieke Vandewalle
Agency Producer: Lore Desmet
Production
Production Company: AKA De Mensen
Executive Producer: Audrey Dierckx
Creative Director: Tom Willems
Director: Sidney Van Wichelen
DOP: Edouard Le Grelle
Postproduction Company: MAKE
Post-Producer: Greet Van Thillo
Offline: Maarten Janssens
Online: Stijn Van Assche
Grading: Francis Qureshi
Sound: Jan Pollet
Music: Jorrit Kleijnen
Radio Production Company: MAKE
Post-Producer: Raf Cyran
Sound: Jan Pollet & Nicolas van Ruysevelt
DTP: Annick Cohen, Axel Nedee
Media Agency: PhD
Purpose Landing Pages
UX Design: Jeroen Govaert, Jonathan Bex
UI Design: Jaimy Vanaken
Digital Copywriter: Nadine Claes
Heartware Display Ads
Project Management: Ken Kools
Motion Graphics Designer: Annelies Eskens