Telenet en Wunderman Thompson geven Leuven gigatraktatie

Crea / News

Dat er leven in Leuven zit, wisten ze bij Telenet al lang. Maar ‘meest innovatieve stad van Europa’ is pas echt een mooie titel. Om alle Leuvenaars te feliciteren én een extra duwtje in de rug te geven, trakteert de telecomoperator met een verrassing: één jaar lang gratis Giga Speedboost.

Leuven mag zichzelf sinds september officieel ‘European Capital of Innovation 2020’ noemen. Een titel uitgereikt door de Europese Commissie die Leuven een jaar lang trots mag koesteren. De prijs erkent de stad die innovatie inzet voor een duurzame en veerkrachtige toekomst voor inwoners, instellingen, bedrijven en organisaties.

“Met ons straffe internet maken we al jaren mee het verschil in Leuven. We willen de stad dan ook van harte feliciteren,” klinkt het bij Telenet. “En daar hoort een flitsende traktatie bij: 1 jaar lang gratis Speedboost voor alle Leuvenaars. Met een Giga Speedboost kan elke (toekomstige) Telenet-internetklant (All-Internet, YUGO, WIGO of WIGO home) genieten van razendsnel internet om op meerdere schermen te streamen, films te uploaden in een flits of te gamen tegen topsnelheid.”

Élke Leuvenaar bereiken? Dat vraagt om een giga-campagne. Telenet en Wunderman Thompson pakten het dan ook groots aan, zowel online (e-mails, banners, sociale media, website, …) als offline. De actie pronkt nog tot eind dit jaar in de stad op de bussen, gigantische posters, deurhangers en zelfs op broodzakken. En dat weten de Leuvenaars te smaken. Burgemeester Mohamed Ridouani feliciteert Telenet met de campagne: “het onderstreept nogmaals mooi de Europese erkenning voor het innovatieve karakter van onze stad.”

Credits
Agency: Wunderman Thompson Antwerp
Client: Telenet
Client team: Marie Goossens, Dieter Minet, Maartje Berben
Creative director: Pieter Staes, Manuel Ostyn
Creative team: Jolien Tuyteleers & Kate Bellefroid, Tijs Dejonckheere & Wout Geysen
Account team: Jet Vervenne, Eline De Meulder, Sofie Verschaeren, Fee De Bock
Strategy: Olivier De Laet + Tom Vingerhoets
Copy: Joeri Quinet, Tine Sinnaeve, Lynn Pinsart
DTP: Theo Hagtingius, Bernard Durant, Anja Van Den Broeck, Jan-Bart Debruyne
Design: Christophe De Pelsmaeker, Dorien Wendelen, Kelly Catteeuw, Kenny Smet, Matthias Berghmans
Development: Jesse Debruyckere
Traffic: Joke Tersago