Telenet gaat all-in
Telenet lanceert op 20 juni WIGO, de eerste Belgische ‘all-in’ telecomformule voor gezinnen en bedrijven. Telenet speelt hiermee in op het veranderende gedrag van zijn klanten. Die zijn altijd en overal geconnecteerd en maken hierbij steeds minder onderscheid tussen vast of mobiel. Met WIGO bellen alle gezinsleden of werknemers nationaal onbeperkt, zowel vast als mobiel. Ze kijken televisie op alle schermen. Ze surfen via het strafste vaste netwerk van Vlaanderen, en krijgen een ruime ‘pot’ mobiele data om op maat te verdelen in hun gezin of bedrijf.
Het telecomgedrag van consumenten is de laatste jaren fel geëvolueerd. Het dataverbruik verdubbelt elke 18 maanden. De grenzen tussen vast en mobiel internet vervagen steeds meer. Klanten communiceren voortdurend met elkaar en bekijken massaal video zonder daarbij onderscheid te maken tussen de achterliggende technologie of toestel. “We merken dat steeds meer klanten en bedrijven echt niet wakker liggen van welke technologie hen verbindt," legt senior vicepresident residential marketing Jeroen Bronselaer uit. "De klant wil vooruit en het is aan ons om dat te faciliteren, op de meest eenvoudige manier. Met KING & KONG, Whop & Whoppa en FLUO vereenvoudigden we al eerder ons aanbod, zodat de klant simpel kan kiezen welk product het best bij hem past. Met WIGO maken we het nog eenvoudiger: we maken komaf met de barrière tussen vast en mobiel, zowel in gebruik als op de aanrekening of factuur."
WIGO is beschikbaar met 3 verschillende mobiele ‘data-potten’. Deze kunnen verdeeld worden in functie van de noden van de gezinsleden of werknemers. Een online tool zal beschikbaar zijn om klanten te helpen kiezen welke WIGO het best bij hen past. Met zijn ruime mobiele datapotten en onbeperkt bellen voor alle gezinsleden biedt WIGO niet alleen een inhoudelijk voordeel. Vaak hebben gezinnen diverse abonnementen bij verschillende providers voor hun vaste en mobiele diensten. Door te kiezen voor één all-in telecomformule, kunnen veel klanten of bedrijven besparen op hun telecomuitgaven.
WIGO is een eerste duidelijke stap in de integratie van Telenet en Base, waarbij de strafste productervaring en klantenservice centraal staan. Telenet en Base brengen WIGO samen naar de markt. Niet alleen zullen zowel Telenet als BASE-klanten een persoonlijk aanbod krijgen op basis van hun huidige diensten, WIGO zal vanaf 20 juni ook in BASE-winkels in Vlaanderen en Brussel verkrijgbaar zijn.