Ter Beke viert z'n 75e verjaardag met een vernieuwde strategie en vindt zichzelf daarbij helemaal opnieuw uit. Het Europese voedingsbedrijf gekend van hartig beleg en kant-en-klare gerechten als Come a casa met hoofdkantoor in België wil voluit inzetten op duurzaamheid. Met meer plantaardige producten, meer recycleerbare verpakkingen en tegelijk minder uitstoot en waterverbruik. Om deze ommezwaai te helpen realiseren, vertrouwen zij op de brandingexpertise van Today. En zo kwamen ze tot het opvallende “What’s Cooking?”
De naam werkt op drie niveaus: het is een vraag die de drang en nieuwsgierigheid van de groep naar innovatie uitdrukt. Het is ook een vraag aan de wereld: welke evoluties zien we in onze globale voedselconsumptie? En tot slot is het vooral ook een vraag aan zichzelf: wat kan What's Cooking? doen om meer verantwoorde voeding en voedingskeuzes gemeengoed te maken? Today zorgde niet enkel voor de merkstrategie, verbale storyline en naam. Ook visueel mag What's Cooking? er wezen. Een dynamisch logo en bijhorende visuele identiteit onderstrepen de maatschappelijke beweging die het bedrijf wil versterken en uitstralen, tegelijk herinnerend aan de originele kleuren van de Ter Beke heritage. "We willen duurzamere voeding als een gewoonte of reflex stimuleren, en daarom gaan we ons onder meer toeleggen op plant-based en vegetarisch," zegt CEO Piet Sanders, "De bedoeling is dat 15% van het volume van kant-en-klare maaltijden en hartig beleg dat What's Cooking? produceert, vegetarisch wordt tegen 2030."
In 2022 haalde het beursgenoteerde bedrijf met bijna 3.000 mensen een omzet van 781 miljoen euro. What's Cooking? heeft 12 vestigingen in België, Nederland, Frankrijk, Polen en UK. De implementatie van het nieuwe merk wordt dus een hele klus en wordt de komende maanden zichtbaar – sinds de onthulling op 7 maart – in samenwerking met brandingpartner Today.
Over Today
Today is deel van 62MILES, de marcom- en technologiegroep waartoe onder meer ook Code d'Or behoort, dat de nieuwe website van What's Cooking? bouwde, alsook Onlyhumans, dat mee instaat voor de webcontent.
Over de groep What’s Cooking?
What’s Cooking? is een Europese verse voedingsgroep gespecialiseerd in hartige producten. De groep, met hoofdkantoor in België, biedt een breed assortiment van hoogwaardige en innovatieve charcuterie, hartige snacks en bereide gerechten. Klant en consument staan daarbij altijd centraal, net als het welzijn van haar circa 3.000 mensen. What's Cooking? bestaat als het vroegere Ter Beke dit jaar 75 jaar en staat sinds 1986 als familiebedrijf genoteerd op Euronext Brussel.
Contacten voor Media
Voor What’s Cooking?
Cedric Lemineur
Marketing & Development Director
Tel. +32 484 27 48 49
Cedric.lemineur@whatscooking.group
Ann De Jaeger
Corporate Affairs Director
Tel. +32 475 20 13 44
Ann.dejaeger@whatscooking.group
Voor Today
Mathias Delmote
Strategic Director & Partner
Tel. +32 497 53 51 66
mathias@today-agency.com
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]