Thalys laat Parijs ontdekken op Instagram

Crea / News

SoundofParisThalys, dat is niet enkel de unieke ervaring van de reis met hoge snelheid tussen de belangrijkste steden van België, Frankrijk, Nederland en Duitsland. Enkele maanden geleden heeft Thalys ons naar deze bestemmingen laten reizen op een zeer originele manier: met de film « Sounds of the City », verspreid via bioscopen en het web in Frankrijk, België en Nederland, door middel van een echte geluids- en poëtische wandeling. Nu neemt de sonorische ontdekkingstocht een nieuwe digitale en sociale dimensie aan: op Instagram nodigt Thalys ons uit op een ontdekking van Parijs... met geluid. Ontwikkeld door DigitasLBi, en bedacht in samenwerking met het Parijse bureau van Thalys, Rosapark, neemt de operatie « Thalys_SoundsofParis » ons mee naar het hart van Parijs via een gestyleerde kaart, naar de verkenning van de voor elke buurt specifieke geluiden. In totaal kunnen 27 buurten verkend worden op het spoor van de karakteristieke klanken voor de sfeer van de stad. Deze ludieke verkenning wordt vervolledigd met een wedstrijd: ontdek het “verborgen” geluid van de week, en probeer een retour ticket voor 2 personen te winnen, voor een bestemming naar keuze. De wedstrijd wordt gespreid over 6 weken, met één winnend geluid per week, en zal worden bekend gemaakt op de sociale netwerken en de eigen communicatie kanalen van Thalys. Zie ook hier.

Credits

Managing Director: José Fernandez

Commercieel verantwoordelijke Budget Thalys: Jean-Philippe Desager

Project verantwoordelijke Budget Thalys: Sophie Triollet, Jean-François Serpieter

Creatieve Directeur: Jeroen Van Laethem

Creatieven: Pierre Maes, Christopher Goossens