The Big Bribe: hoe relevant is ACC?

thebigbribe

Communication / Crea / News

thebigbribe
Begin dit jaar lanceerde het Expert Center Sector Challenges een rondvraag bij al de leden van de ACC: Vertel ons wat jullie grootste challenges zijn in ons vak?. "Vreemd genoeg bleek dat de meeste challenges ondertussen al lang getackeld waren door de vrijwilligers van de 10 ACC Expert Centers, maar dat haast niemand er van op de hoogte was," meldt ACC vandaag. "Of dat de informatie niet doorgesijpeld was in de bureaus en de mensen op de werkvloer niet wisten welke tools & services al ontwikkeld en dus klaar zijn voor gebruik. En zo kwamen we uit op de grootste challenge voor het EC Sector Challenges: aan alle werknemers van onze leden duidelijk maken wat de ACC te bieden heeft en hoe dat voor hen relevant kan zijn. Een fijne uitdaging voor onze vrienden van Boondoggle, die speciaal voor de ACC The Big Bribe-campagne hebben klaargestoomd."
Het idee is even simpel als aanstekelijk: een aantal captains of industry lanceren een oproep bij alle medewerkers van de ACC-bureaus met de bedoeling hen persoonlijk te vertellen wat de ACC hen te bieden heeft. En aangezien tijd en goesting een schaars goed zijn in onze industrie, stellen ze er allemaal iets voor in de plaats. Zo nodigt Harry Demey van LDV vier jonge communicatieprofessionals uit om over de ACC te praten tijdens een etentje in het Olympisch Stadion, gevolgd door een match van 'zijn' Beerschot.
Wat verwachten ACC van de leden-bureaus?

  • Dat ze deze affiches op een zichtbare plek ophangen in hun kantoor.
  • Dat ze er de nodige ruchtbaarheid aan geven in al hun kanalen.
  • En dat ze zelf een BRIBE-voorstel voorleggen aan caels@accbelgium.be of dat ze hun klaar houden om alert te reageren indien ze door een van onze captains of industry worden uitgedaagd om mee te stappen in The Big Bribe.

Om de eerste BRIBE-voorstellen al in primeur te ontdekken, kunnen ze naar www.bigbribe.be gaan. De campagne gaat officieel van start op donderdag 26 november.