The Book 2016 neemt hoed af

Creative Awards

Communication / Crea / Design / Innovation / Marketing / News

The Book 2016

Op 8 september kondigden we in een nieuwsbericht aan dat Creative Belgium op 15 september The Book 2016 zou voorstellen in haar - tijdelijke - Creative Belgium Directors' Lounge. Voor de gelegenheid koos de organisatie het hippe en bij plaatselijke creatieven populaire hoofdkwartier van BornInAntwerp als locatie. Die bood de gasten meteen de kans om kennis te maken met de levendige Antwerpse creatieve scene.

Creative Club beloofde dat het de makers, de teams en de merken van de bekroonde campagnes wilde laten schitteren in een sterke editie van The Book. Daar is ze ruimschoots in geslaagd. Het boek biedt een mooi en duidelijk overzicht van het beste Belgische werk uit 2015 op basis van de Creative Belgium Awards: van design tot craft, van film tot radio, van direct tot integratedLannoo Campus gaf het boek uit met een typisch Belgische cover: vrolijk, surrealistisch, met - vermoeden wij - een knipoog naar René Magritte: 's lands beroemdste surrealistische schilder was in zijn tijd ook al grààg creatief met reclame.

The Book 2016 telt 249 pagina's boordevol Belgische commerciële creativiteit. Om praktische redenen heeft de redactie Engels als voertaal gekozen. In zijn voorwoord kondigt voorzitter Jens Mortier aan waarom het boek zo nodig is: "We hope this Book will inspire the creative industry to keep on working towards a better future for brands thanks to their creativity." Met The Book 2016 houden hij en Creative Belgium alleszins woord: het is een onmisbaar boek voor creatieven maar ook voor - onder meer - adverteerders.

Alle leden van creative Belgium kregen het boek gratis: ze konden het in de Directors' Lounge afhalen. Niet-leden konden er het boek kopen voor 19,99 euro. In de boekhandel en op de webwinkel van Lannoo kost The Book 2016 29,99 euro.