The Crew en AVIQ 'genieten van elk moment dankzij vaccinatie'

Crea / News

Een paar maanden geleden mocht The Crew een nieuwe klant verwelkomen: het Waalse gezondheidsagentschap AVIQ. Vol enthousiasme ging het bureau aan de slag, en dat resulteerde in een eerste campagne ‘Geniet van elk moment dankzij vaccinatie’.

De eerste campagne voor AVIQ heeft tot doel bepaalde doelgroepen, met name mensen met een verzwakt immuunsysteem, 65-plussers, zwangere vrouwen en zorgpersoneel, aan te moedigen de juiste preventieve maatregelen te nemen en zich te laten vaccineren. Op die manier kunnen ze de ernstige gevolgen van een virusinfectie (griep, covid) en de risico’s op zware luchtweginfecties vermijden.

De benadering van dat gevoelige onderwerp? Geïnspireerd door de ervaringen van het eigen team tijdens de laatste pandemie, koos The Crew ervoor zich te concentreren op momenten van ‘delen’ met vrienden en familie... gezellige momenten die niemand zou willen missen: van kerstdiners tot ontmoetingen met vrienden en verjaardagen. ‘Geniet van elk moment dankzij vaccinatie’ is het resultaat van een creatief concept dat inclusief is met een positieve toon en een emotionele ondertoon. De 360°-campagne werd uitgezet via verschillende communicatiekanalen: tv-spots, digitale advertenties, radio spots, posters, banners, enz.

Het videomateriaal voor tv en digitale campagnes geeft telkens zowel tedere als opwindende en soms grappige momenten weer, klinkt het. Er zijn drie verschillende scènes die door het kijkgaatje van een deur worden getoond met verschillende acteurs die representatief zijn voor de beoogde doelgroepen:

- Een ouder echtpaar dat naar het kerstdiner bij de familie gaat;

- Een zwangere vrouw met haar echtgenoot die ambulancier is, die altijd te laat komt, en hun relaxte vriend;

- Een chaotisch gezin bestaande uit een moeder, twee kinderen en een hyperactieve hond.

De campagne kwam zo in amper drie weken tijd tot stand dankzij een uitstekende samenwerking met en inzet van het productiehuis DoubleDouble, de geluidsstudio BleuNuit en het mediabureau Mindshare, klinkt het.

Credits

Klant: AVIQ

Contact: Tiphaine Dedonder and David Krapez
Account manager: Ingrid Bedoyan

Account director: Luc de Tillesse

Strategic director: Damien Walckiers

Art director: Delfina Veron Chavanne

Graphic designer: Danielle Verlinden

Production house: DoubleDouble

Film Director and photographer: Xavier Martin

Sound studio: BleuNuit

Media agency: Mindshare