The Crew en AVIQ waarschuwen voor hittegolven

Crea / News

Wat ligt er meer voor de hand dan een programmatische DOOH-campagne die gericht is op het weer in België en die alleen wordt geactiveerd tijdens hittegolfalarmen? Op verzoek van AVIQ (Agence pour une vie de qualité) zette The Crew in samenwerking met JCDecaux een campagne op om het publiek bewust te maken van de gevaren van hittegolven.

Bij extreme hitte is het belangrijk om goed voor jezelf en de meest kwetsbaren te zorgen en te letten op symptomen zoals uitputting, misselijkheid, hoofdpijn, krampen etc. Een hitteberoerte is nog steeds een medisch noodgeval, vooral voor mensen met een verhoogd risico (baby's, ouderen etc.). Het alarm werd deze zomer twee keer geactiveerd, in het weekend van 19 juli en het weekend van 10 augustus. Voor deze campagne werd het netwerk “Straten, winkelcentra en winkels” van JC Decaux gebruikt, waarbij voor elke locatie een specifiek thema werd gekozen.

Credits

Client

AVIQ Agence pour une vie de qualité

Strategic planner

Damien Walkiers

Creatives

Damien Walkiers

Zoé Quertigniez

Account & Project manager

Ingrid Bedoyan