Wat ligt er meer voor de hand dan een programmatische DOOH-campagne die gericht is op het weer in België en die alleen wordt geactiveerd tijdens hittegolfalarmen? Op verzoek van AVIQ (Agence pour une vie de qualité) zette The Crew in samenwerking met JCDecaux een campagne op om het publiek bewust te maken van de gevaren van hittegolven.
Bij extreme hitte is het belangrijk om goed voor jezelf en de meest kwetsbaren te zorgen en te letten op symptomen zoals uitputting, misselijkheid, hoofdpijn, krampen etc. Een hitteberoerte is nog steeds een medisch noodgeval, vooral voor mensen met een verhoogd risico (baby's, ouderen etc.). Het alarm werd deze zomer twee keer geactiveerd, in het weekend van 19 juli en het weekend van 10 augustus. Voor deze campagne werd het netwerk “Straten, winkelcentra en winkels” van JC Decaux gebruikt, waarbij voor elke locatie een specifiek thema werd gekozen.
Credits
Client
AVIQ Agence pour une vie de qualité
Strategic planner
Damien Walkiers
Creatives
Damien Walkiers
Zoé Quertigniez
Account & Project manager
Ingrid Bedoyan