THE CREW EN DE CARDIOLOGISCHE LIGA ONTMASKEREN DE SLUIPMOORDENAAR

Crea / News

Atherosclerose is de oorzaak van de meeste hart- en vaatziekten en is volgens de Wereldgezondheidsorganisatie de belangrijkste doodsoorzaak ter wereld. 15 miljoen doden per jaar wereldwijd en 750.000 mensen getroffen in België.

Dit zijn angstaanjagende cijfers, die de Cardiologische Liga en The Crew ertoe hebben aangezet om een nieuwe schokkende bewustmakingscampagne uit te voeren, gezien de ernst van het onderwerp. The Crew kwam met het idee om een wereld rond de sluipmoordenaar te creëren, met: 

  • de voorbereiding van verschillende brieven van de moordenaar aan zijn slachtoffers;
  • een brochure als de kaart van een detective op zoek naar de seriemoordenaar;
  • getuigenissen van slachtoffers die geïnterviewd worden in een tv-journaalsfeer.

De campagne loopt de hele maand juni op de sociale netwerken en website van de Liga, op de DOOH van JCDecaux, via posters en brochures in ziekenhuizen en medische centra, en op YouTube met een video die het verhaal vertelt van 2 mensen die aan de ziekte lijden - Sigurd en Carla.

Staat je naam op zijn lijst? Een advies... Bescherm jezelf voordat atherosclerose je vindt!

Credits:

Client

Belgische Cardiologische Liga

Strategic planner

Damien Walckiers

Creatives

Delfina Veron Chavanne

Zoé Quertigniez

Copywriter

Emma Decock

Graphic Designers

Zoé Quertigniez

Johan Van Ransbeek

Account Director

Joëlle Belangé

Campaign Manager/Data Analyst

Rik Peetermans

Production

Vidos: Echo Echo