The Crew sensibiliseert Belgische reizigers

Crea / News

Of het nu voor het werk is of gewoon om er even helemaal tussenuit te zijn: we reizen allemaal, en sommigen onder ons kunnen het niet laten om een ​​souveniertje mee naar huis te nemen. Een kleinigheidje ter herinnering. Maar wat als die herinnering iets ‘anders’ is, zoals een exotisch dier of een exotische plant? Dat kan niet alleen een negatieve impact hebben op de biodiversiteit van het land dat u bezocht heeft, ook ons eigen land kan eronder lijden. Daarnaast mag het ook gewoon niet.

“Een exotische soort illegaal meebrengen kan alles doen kantelen.” Dat is het uitgangspunt van de nieuwe campagne van The Crew voor bebiodiversity.be, een belangrijke federale organisatie die betrokken is bij de bescherming van de biodiversiteit in België en beheerd wordt door het Federaal Bureau voor Gezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu.

De campagne heeft tot doel de Belgische reizigers bewust te maken van de potentiële risico’s van het meenemen van illegale exotische soorten en de gevolgen daarvan voor de biodiversiteit, de volksgezondheid en de veiligheid van de voedselketen.

“Onze aanpak van dit vaak onderschatte en weinig bekende onderwerp? Het visueel weergeven van de gevolgen van onevenwicht in de biodiversiteit,” klinkt het bij The Crew. “Hierdoor wordt meteen duidelijk hoe onverantwoord gedrag planten, dieren, schimmels, mensen en zelfs micro-organismen kan treffen.”

Door de campagne ruim een ​​maand voor Kerstmis te lanceren, wil het bureau iedereen nog voor zijn vakantie naar het buitenland aanmoedigen om een kijkje te nemen op de website van Bebiodiversity.

De campagne wordt uitgerold via sociale media en Google Display, maar zal ook op de belangrijkste luchthavens (Brussels South Charleroi Airport, Liège Airport, Luchthaven Antwerpen, Luchthaven Oostende, Brussels Airport) zichtbaar zijn.

Credits

Client

Institut royal des Sciences naturelles de Belgique

Contacts

Pierre Huybrechts, Hendrik Segers

Maud Istasse, Mégane Tillieux

Account & Project Manager

Livia Corbelli

Strategic Lead & Creative Director

Damien Walckiers

Graphic Designer

Johan Van Ransbeek

Motion Designer

Tim Tassent

Copywriters

Ann-Dominique Rakotonirina-Hess

Livia Corbelli

Tony Geudens

Campaign Manager & Data Analyst

Rik Peetermans