The Crew verzorgt branding Wengage

Crea / News

Hoe maak je van een nieuw bedrijf een sterk merk met een opvallende strategie en identiteit? Het antwoord is vrij eenvoudig volgens The Crew: via een op maat gemaakte merkopbouw en communicatie. Dat deed het bureau voor Wengage, een bedrijf dat ontstond uit de fusie van de groep Koramic2Engage (IPG, Call-IT en In2com).

Fuseren was de logische volgende stap voor het Belgisch-Nederlandse contactcenter met meer dan 5000 werknemers, en The Crew moest Koramic2Engage ondersteunen in elke fase van die uitdaging. De missie was het creëren van een coherente, opvallende en op maat gemaakte merkidentiteit, van de eerste workshops tot de uiteindelijke strategie. De workshops, met het management van Koramic2Engage, hielpen bij het definiëren van de missie, visie, waarden, USP's, persoonlijkheid en "tone of voice" van het toekomstige merk. Dankzij het proces van dialoog en analyse werd de naam Wengage geboren. Die naam is een evolutie die de voormalige groep Koramic2Engage verbindt met nieuwe doelstellingen: het stimuleren en verbeteren van de verbindingen en synergiën tussen het contactcenter, haar partners en hun eindklanten. Het logo, de slogan en het design volgen dat concept en weerspiegelen bovendien de missie en visie van het bedrijf. Vervolgens werden die elementen geïntegreerd in een interne en externe communicatiestrategie, die werd opgezet om een doeltreffende overgang en positionering van Wengage te vergemakkelijken.

Ten slotte ontwikkelde The Crew een rijk digitaal ecosysteem, dat bestaat uit een web-app voor alle medewerkers met een frisse en professionele website, een massale SEA/SEO strategie voor leadgeneratie, optimalisatie van sociale media en e-mail en het opzetten van interne en externe communicatiecampagnes. Volgens The Crew zelf een van de meest ambitieuze projecten waar het bureau ooit aan mocht meewerken.

Credits

Client Wengage
Copywriter Tony Geudens, Gilles De Bruyère
Strategist Damien Walckiers 
Graphic designer Danielle Verlinden, Margaux Goethals
Account & Workshop Lead Suzy De Vos, Rik Peetermans 
Motion Designer Tim Tassent
Creative Content Manager Livia Corbelli 
Data Analyst Rik Peetermans
Web Developer Dieter Jeanty
Creative Margaux Goethals