The Fat Lady in shortlist Pearl Awards

Awards / Crea / News

The Fat LadyContentmarketingbureau The Fat Lady is voor het tweede jaar op een rij genomineerd voor een Pearl Award. Met het contentplatform voor farmaceutisch bedrijf Takeda bewijst The Fat Lady hoe groot de impact van contentmarketing kan zijn.
Wij hebben Crohn/Wij hebben colitis’ is een contentplatform voor mensen met de ziekte van Crohn en colitis ulcerosa. Twee chronische darmziektes. Het contentplatform focust niet op de medische aspecten, maar op de menselijke kant. Bloggers schrijven hoe zij met de ziekte omgaan en welke impact de ziekte heeft gehad op hun leven. Uit deze verhalen putten patiënten heel veel steun. Ze merken dat ze niet alleen staan en dat anderen met dezelfde problemen worstelen. The Fat Lady zag de nood naar contact tussen lotgenoten en die aanpak werd beloond. Het contentplatform is op anderhalf jaar tijd uitgegroeid tot de referentiesite voor mensen met de ziekte van Crohn en colitis ulcerosa.

The Fat Lady staat met de campagne in de shortlist in de categorie ‘Most effective: Healthcare / Pharmaceutical’. Het is niet de eerste keer dat The Fat Lady nominatie en prijzen binnenhaalt met Takeda: vorig jaar nog werd het contentplatform bekroond met een Cuckoo Award (B), een Grand Prix Content Marketing Award (NL) en een nominatie op de de Pearl Awards (VS) en de Content Marketing Awards (VS). Dit jaar won het reeds zilver en goud op de BOCA Awards (B). De winnaars van de Pearl Awards worden op 7 december bekendgemaakt in New York.