Contentadvertisingbureau The Fat Lady bouwde voor DNS Belgium, de vzw die in België instaat voor registratie van .be, .brussels en .vlaanderen-domeinnamen, de campagne Claim je idee uit.
Het opzet van Claim je idee (Mon idée à Moi in het Frans) is om een reflex te creëren bij starters en jonge ondernemers om, als een van de eerste stappen in het proces van een eigen zaak, hun domeinnaam vast te leggen. Zo ligt je plaats op het web al vast, en is de kans dat je je idee concretiseert al een stuk groter. De campagne richt zich specifiek tot ‘pre-starters’: mensen die met een idee rondlopen, maar dat idee nog niet concreet gemaakt hebben. De website wordt het hele jaar door voorzien van contentupdates rond namen en ideeën: hoe kies je een goede naam? Hoe kun je met een bestaand idee een nieuwe richting uit gaan? Starters en pre-starters vinden er een uitgebreide bron aan informatie die van pas kan komen bij het uitwerken van hun project.
The Fat Lady maakte voor deze campagne een paar casefilmpjes en interviews waarin Belgische ondernemers hun verhaal vertellen: hoe zijn ze met hun zaak begonnen, en hoe hebben ze de naam voor hun onderneming bedacht? Onder andere Wim Ballieu van Balls&Glory en Laura Verhulst van Madam Bakster vertellen hun verhaal. De hele campagne wordt verspreid via PR, Facebook en Youtube advertising, online marketing en via influencers. Naast DNS België stappen ook een aantal partners waaronder KBC, Unizo, VOKA en Xerius mee in het project.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]