The Fat Lady zet in op Gen Z… en wordt ervoor beloond

Awards / News / People

Contentmarketeers worstelen met het bereiken van Gen Z. Platformen als Meta maken het niet alleen onmogelijk om hen rechtstreeks te targeten, de gemiddelde marketeer spreekt ook eenvoudigweg hun taal niet.

The Fat Lady investeerde in kennis en mensen om dit onderkende segment beter te bereiken. Het creatieteam werd aangevuld met Ianka Verberckt, die na een passage bij de Luca School of Arts bij The Fat Lady boodschappen van klanten zal vertalen naar Gen Z. Ianka omschrijft zichzelf als “Grandioos Jong”.

Een van die klanten is DNS Belgium, die zich als missie stelt om mensen – waaronder Gen Z – veilig online te krijgen. Recent werd The Fat Lady gelauwerd met de contentcampagne #SafeNotSorry, op de Nederlandse Content Marketing Awards, in de categorie ‘Beste Influencer-Inzet’. Samen met creators werden jongeren attent gemaakt op de gevaren van slechte wachtwoorden. De jury omschreef het zo: “Met een minimaal budget een groot resultaat weten te behalen in een moeilijk te bereiken doelgroep. Deze case laat zien dat het kan. Alle contentlagen werden voorzien van mooie kwalitatieve content.”

Head of digital bij The Fat Lady, Pauline Lannoo, deelde al die inzichten over Gen Z, op het recente Content Marketing World congres in San Diego, in de sessie ‘A Gen Z’er’s Guide to the Next Generation in Marketing’. Pauline was de jongste spreker en derde Belgische spreker ooit in de lange geschiedenis van het congres. Dat bezoekers in de coulissen van de volle zaal moesten staan, toont dat dit thema hoog op de agenda staat van marketeers.