THE FRIENDS, beste vrienden van de Meesterbakkers en -patissiers in Wallonië
Voor het vierde opeenvolgende jaar vertrouwden de Franstalige federatie van bakkerijen, patisserieën, confiserie en chocolaterie samen met Apaq-W (Agence Wallonne pour la Promotion d'une Agriculture de Qualité) hun nieuwe communicatie- en marketingcampagne voor de broodsector, de Meesterbakkers en -patissiers en de brooddepots toe aan THE FRIENDS by Verhulst.
De drie voorbije jaren heeft het agentschap een concept toegepast dat jaar na jaar meer succes oogst: de verkiezing van de favoriete bakker-patissier door de consumenten. Tegelijk met het stijgende succes van dit engagerende idee neemt ook het aantal uitgebrachte stemmen elk jaar toe. Zo evolueerden ze van 15.000 stemmen in 2021 naar meer dan 27.000 dit jaar! Uiteraard zijn er ook andere acties gepland om extra dynamiek en ondersteuning te schenken aan een sector die er nood aan heeft, en die wij allemaal zo broodnodig hebben als liefhebbers van kwaliteit.
Al deze elementen vinden we terug in de slogan van deze campagne: "Ma boulangerie-pâtisserie, j’y tiens, c’est mon plaisir quotidien!". Deze slogan is het hele jaar door te horen op de radio en te lezen op affiches in de bakkerijen en op sociale media, via onder meer de ambassadeurs Sandrine Dans en Gérald Watelet.