The Future of Shopping Managementboek van het Jaar

Awards / Media / News / Retail

the_future_of_shoppingUit het rijke aanbod van nieuw verschenen managementboeken nomineerde een vakjury vijf titels voor Managementboek van het Jaar 2018. De 15de winnaar is gisterenavond tijdens het Managementboekengala in Rotterdam bekendgemaakt. En dat werd... The Future of Shopping van Jorg Snoeck en Pauline Neerman, een uitgave van LannooCampus.
Traditionele retail is dood, zeggen de auteurs in dit boek. Economische, demografische en vooral technologische ontwikkelingen hebben haar overbodig gemaakt. De statische winkel heeft plaats gemaakt voor een verscheidenheid aan vormen. Door de digitalisering is de wereld vandaag één grote marktplaats geworden. In die revolutie is een nieuwe consument opgestaan, die tegelijkertijd ook producent en retailer is. Vandaag bepaalt de shopper hoe het merk er zal uitzien en hoe het aangeboden zal worden. In een wereld van verandering moet alles heruitgevonden worden...
Jorg Snoeck is ondernemer en oprichter van Retail Detail. Hij is bezieler van The loop, dat een simulatie wil zijn van het nieuwe winkelen. Jaarlijks wordt dit experience center door duizenden geïnteresseerden uit binnen- en buitenland bezocht. Pauline Neerman is hoofdredacteur van Retail Detail.