The future sounds exciting bij Essenscia en Bridgeneers

Crea / News

Slechts een keer om de vier jaar gebeurt het: de sector van de Chemie en Life sciences opent de deuren voor het grote publiek. Daarom vroeg Essenscia, de Federatie van Chemische industrie en Life Sciences, aan Bridgeneers om het unieke ontdekkingsweekend van 13 en 14 mei in de kijker te zetten. Een mysterieuze campagne volgde.

De toekomst is een mysterie. Maar in de sector van de Chemie en Life sciences krijgt die toekomst vorm. Van de smartphone in je broekzak tot de zonnepanelen op je dak. Van coronavaccins tot nieuwe therapieën tegen kanker. De sector innoveert volop en levert de essentiële bouwstenen voor je levenscomfort. Op 13 en 14 mei openen verschillende bedrijven uitzonderlijk hun deuren en gunnen iedereen een inkijk. Een unieke kans die je maar één keer om de vier jaar krijgt. Tijdens het ontdekkingsweekend hoor je hoe de toekomst klinkt en kan je de ontwikkelingen ook bekijken.

In de campagne vormt de mysterieuze look en sound van de toekomst de rode draad. Samen met Raygun creëerde Bridgeneers het geluid van de toekomst. Die wordt ook zichtbaar gemaakt met raadselachtige 3D-vormen. Met de campagnelijn 'The future sounds exciting' verspreidt Bridgeneers een positieve vibe. De toekomst is spannend en tegelijkertijd veelbelovend. Duurzame energie, circulaire economie, Artificiële Intelligentie, ... zullen ons leven steeds meer gaan bepalen. Naast alle andere innovaties die gerealiseerd worden of in de pipeline zitten in de sector van de Chemie en Life sciences.

In eerste instantie werden bedrijven uit de sector via een DM opgeroepen om deel te nemen aan het ontdekkingsweekend. Nadien creëerde Bridgeneers de website 'ontdekkingsweekend.be', waarop alle info over de deelnemende bedrijven, de sector en het ontdekkingsweekend te vinden zijn.

Iedereen naar de website leiden om een bezoek te plannen, gebeurt via posters en vlaggen die de deelnemende bedrijven kunnen personaliseren. En vanaf 24 april ook via radiospots in Vlaanderen en Wallonië. Daarnaast loopt de campagne op social met banners en statische beelden op Facebook, Instagram, LinkedIn, Google Display en YouTube. Via contentformats op Facebook en LinkedIn worden de deelnemende bedrijven en hun jobmogelijkheden in de spotlights gezet.