The Good Report bekroont groenste reclamecampagnes

Awards / News / Sustainability

Het is intussen een jaarlijkse traditie worden: ACT Responsible en WARC hebben samen de meest duurzame en milieuvriendelijke reclamemakers gekozen.‘The Good Report’ is de ranglijst van de beste creatieve campagnes, bureaus, netwerken en merken die zich inzetten om het bewustzijn rond grote sociale en milieukwesties te vergroten.

Dit jaar wierp de ranking zijn licht op een totaal van 1029 campagnes, gemaakt door 658 bureaus voor maar liefst 897 merken. Er werd onder meer gekeken naar gewonnen prijzen in eerdere ACT Responsible initiatieven (Care Awards, Great Ads for Good,...) en aanwezigheid in het WARC Creative 100-klassement.

De 5 beste campagnes

#1 Reverse Selfie, Ogilvy UK, Dove

#2 Signal for Help, Juniper Park\TBWA,Canadian Women’s Foundation/Women’s Funding Network

#3 Catch of the Day 2050, Ogilvy Social.Lab Amsterdam, Sea Shepherd Conservation Society

#4 Beyond the Surface, Havas Worldwide Middle East, Adidas

#5 The Lost Class, Leo Burnett Chicago,Change the ref

De 5 beste reclamebureaus

#1 Ogilvy UK

#2 FCB Chicago

#3 Juniper Park\TBWA Toronto

#4 BBDO New York

#5 Area 23, An IPG Health Company New York 

De 5 beste netwerken

#1 Ogilvy

#2 Havas Group

#3 FCB

#4 BBDO Worldwide 

#5 McCann Worldgroup

De 5 beste Merken

#1 Dove

#2 Sea Shepherd Conservation Society

#3 Red Cross

#4 Greenpeace 

#5 Change the Ref

De 5 beste landen

#1 United States

#2 France

#3 United Kingdom

#4 Canada

#5 Brasil

U kan alle verkozen campagnes uit The Good Report online bekijken.