The Gunn Report: "innovatie en creativiteit sleutel tot succes"

Crea / News

Logo The Gunn Report

The Gunn Report for Media 2015 staat online op http://www.gunnreport.com. Het toonaangevende rapport evalueert naar jaarlijkse gewoonte wereldwijd de prestaties inzake mediacreativiteit, innovatie en doeltreffendheid. Daarvoor baseert het zich op 's werelds belangrijkste wedstrijden voor mediacreativiteit - niet alleen op globaal maar ook op regionaal en zelfs op nationaal niveau. The Gunn Report for Media 2015 geeft zo de toestand weer voor 42 markten. Belangrijkste conclusies voor 2015: OMD is het Agency Network of the Year, Coca-Cola is de Advertiser of the Year en de Verenigde Staten zijn niet verwonderlijk Most Awarded Country.

We nemen hier de belangrijkste rangschikkingen van The Gunn Report for Media 2015 over:

Most Awarded Media Agency Networks in the World 2015
1 OMD
2 Starcom MediaVest
3 Mindshare
4 PHD
5 Mediacom
Most Awarded Advertisers in Media in the World 2015
1 Coca-Cola
2 Samsung
3 McDonald's
4 Vodafone
5 Ikea
6 Heineken
Most Awarded Countries in Media 2015
1 Verenigde Staten
2 Verenigd Koninkrijk
3 India
4 Australië
5 Hong Kong
Outstanding Campaigns in Media 2015
  • Always, '#LikeAGirl', Starcom MediaVest Group, Chicago
  • Johnnie Walker, 'Keep The Flame Alive', Starcom MediaVest Group, Beiroet
  • Newcastle Brown Ale, 'Band Of Brands', Starcom MediaVest Group, New York
  • No Somos Delito (We Are Not Crime), 'Holograms For Freedom', DDB Spanje, Madrid
  • OPSM, 'Penny The Pirate', OMD Australië, Sydney
  • Oreo, 'The Oreo Eclipse', PHD, Londen
  • Vodafone, Red Light Application 'Between Us', Mindshare Turkije, Istanboel
  • ZDK Exit Deutschland, 'Nazis Against Nazis - Germany's Most Involuntary Charity Walk', GGH Lowe / Grabarz & Partner, Hamburg
"The Gunn Report for Media 2015toont aan dat creativiteit en vernieuwing op het vlak van media meer dan ooit de sleutel tot het succes van merken zijn," zegt Isabelle Musnik, de journaliste die het rapport redigeerde. "Media en creativiteit zijn niet met elkaar in tegenspraak of zelfs in competitie. Ze vormen integendeel voor een kruisbestuiving. Data en technologie zijn belangrijk om resultaten te boeken - maar strategie, ideeën en inzichten zijn cruciaal."
Foto Isabelle Musnik