The Happy Skin goed in haar vel dankzij Geronimo, Skinn en Onlyhumans

Crea / News

The Happy Skin, exclusieve distributeur van Environ Skin Care, Jane Iredale en Advanced Nutrition Programme in de Benelux en in Frankrijk, staat garant voor kwaliteitsvolle verzorgingsproducten die je vanbinnen én vanbuiten doen stralen. Een Brussels bedrijf met een ziel, maar tot voor kort zonder smoel. Hoog tijd voor een facelift van de kundige hand van communicatiepartner Geronimo. Het Antwerpse productiebedrijf legde het voormalige Home of the happy skin in de watten met een nieuwe naam, een frisse beeldbank met vernieuwende foto’s, een kersvers logo én een fonkelnieuwe website. Een volledige rebranding, quoi.

Oprichtster Hélène Vanhoudt is de sterke vrouw achter The Happy Skin. "Als het op skincare aankomt spreek ik altijd over een synergie tussen drie pijlers - nourish (met de voedingssupplementen van Advanced Nutrition Programme), care (met de verzorgingsproducten van Environ) en finish (met de clean beauty van Jane Iredale),’ aldus Hélène. ‘Dat doe ik zelf al meer dan 25 jaar. In 2019 kwam mijn zoon Charles mee aan boord, en bouwen we samen aan onze missie. Je kan op elke leeftijd investeren in een gezonde, stralende huid – en daar willen wij voor zorgen."

Een bedrijf met een vooruitstrevende visie op schoonheid, maar met behoefte aan een waardige smoel. Die kwam er dankzij een traject met communicatiepartner Geronimo, die de ziel, de ambitie en de missie van het skincare bedrijf vertaalde naar een aantrekkelijke en vooral onderscheidende rebranding. Creative director Gertjan De Smet ging niet over één nacht ijs: "Het traject startte met urenlange gesprekken met de bezielers van het bedrijf. Voor mij was het essentieel dat ik hun filosofie 100% begreep en zag hoe die zich binnen een brede en stevig veranderende markt onderscheidde. Pas daarna gingen we aan de slag met de vertaling naar nieuwe strategische en creatieve contouren."Die contouren zijn we gestart met een kortere naam, The Happy Skin, die dichter bij de single purpose van het bedrijf ligt: jong en oud, man of vrouw, blank of gekleurd ondersteunen in hun natuurlijke schoonheid. Daarna werd een ecosysteem in werking gesteld om de strategie op alle vlakken vorm te geven. Hierbinnen werd het toonaangevende Brugse branding agency Skinn Branding aangewezen om de nieuwe huisstijl uit te werken. Het bureau bedacht ook een nieuw logo, een nieuw credo en een volledig nieuwe vormgeving. Digitaal communicatiebedrijf Onlyhumans vertaalde de merkstrategie dan weer naar een splinternieuw, geïntegreerd online merkplatform. Hierbij werd aandacht besteed aan elke mogelijke gebruiker: bestaande en nieuwe klanten, vrouwen en mannen, particulieren en professionals.

Een ander zeer belangrijk onderdeel van de rebranding moest de nieuwe beeldtaal van het merk worden. Binnen een sector waarin die beelden vaak steriel en voorspelbaar zijn, wilden Geronimo en The Happy Skin afstappen van het plastische, en investeren in de creatie van sprekende beelden met een zeer menselijke touch. Fotografe Noortje Palmers, gespecialiseerd in het vastleggen van échte mensen en échte emoties, nam de handschoen op: "Ik kreeg niet alleen de kans een prachtige beeldbank uit te werken, ik kreeg hierbij ook carte blanche. The Happy Skin staat voor gezonde en authentieke producten, en dat inspireerde me om te werken aan de hand van zogezegde “imperfecties”. Door bij te snijden en in te zoomen kregen de imperfecties iets abstracts en artistiek. Echte, en dus imperfecte schoonheid: die authenticiteit vatten was voor mij cruciaal om The Happy Skin visueel te ondersteunen. En dat is gelukt."

Het nieuwe gelaat van The Happy Skin is vanaf nu te bewonderen op alle offline en online touchpoints, én de tevreden glimlach van bezielers Hélène Vanhoudt en Charles Kempeneers.

Credits

Client: The Happy Skin
Client Contact: Hélène Vanhoudt, Charles KempeneersEcosystem: Geronimo, Skinn Branding, Only HumansProject Lead: Geronimo
Creative Director: Gertjan De Smet
Brand Strategy: Geronimo, Skinn Branding, Only HumansDesign partner: Skinn Branding Agency
Project Lead: Kurt De Vlieghere, Ruth Bossuyt
Brand Design: Phoebe De Corte
Project Manager: Sarah V.
Web Partner: Only Humans
Web design: Code d’or
Brand Imagery Production: Geronimo
Photographer: Noortje Palmers
Production Lead: Emilie Nagels
Stylist: Farah El Bastani
Photo Retouche: Louis Wouters
Casting Agency: Sien Josephine
MUA: Carolien Wardenier

Webplatform: www.thehappyskin.eu