THE MARCOM ENGINE EN MINI BELUX PRESENTEREN DE MINI ELECTRIC

Tegen 2030 zullen alle MINI-wagens volledig elektrisch zijn. Naast deze doelstelling streeft de BMW Group, en dus ook MINI Belux, naar een duurzame vermindering van de CO2-uitstoot over de hele levenscyclus, van de toeleveringsketen (-20% per voertuig tegen 2030) via de productie (-80%) tot het gebruik van het voertuig (-40%). Daarom ontwikkelden MINI Belux en The Marcom Engine (TME: Serviceplan, Mediamonks en Berylls) een gloednieuwe campagne voor de MINI Electric, met als tagline: ‘Net als je dacht dat het niet leuker kon.’ - want de MINI Electric is een verbazingwekkende fusie van wendbaarheid, premium kwaliteit, emissievrije mobiliteit en budgetbeheersing.
Voor deze nationale campagne ontwikkelde TME een geïntegreerd 360-graden communicatieplan om de verschillende touchpoints te activeren die tijdens de strategische aanpak van de campagne werden gedefinieerd. Op basis van de key visual en de bijbehorende tagline heeft elke fase van de campagne (Awareness, Consideration en Purchase) zijn eigen boodschap en CTA. De marketingmix van het materiaal omvatte: sociale media, een tactische CRM funnel, een speciale pagina op de nationale website, betaalde media, drukwerk en een groot OOH-bord in Brussel die het elektrisch opladen van de MINI voorstelt. MINI wordt met name geshowd op dé Brusselse reclamevitrine, de drukke Generaal Jacqueslaan, en zet zijn elektrisch model in de kijker die is aangesloten op de voor de gelegenheid geïnstalleerde oplaadstations. Daarnaast wordt de visual getoond op alle grote formaten (digitaal en papier) van Clear Channel op straat en in stations, namelijk: de More O'Ferrall 36m² en 16 m² panelen in de stadscentra en grote Belgische steden, de 4 I-CONIC schermen in Brussel (Delta, Van Praet, De Brouckère en Keizer Karel), de 5 Digital Landscapes en 8 Premium Digital Panoramics in stations - zo krijgt de campagne maximale zichtbaarheid. “De MINI Electric is het uithangbord van ons merk geworden, en maakt de brug naar onze full electric toekomst. Van al onze modellen komt het typische MINI go-kart rijgevoel misschien nog het meest tot zijn recht in deze elektrische variant, vandaar onze focus op amusante kleuren en een headline die focust op plezier. De keuze voor OOH als versterking naast onze digitale campagne ligt ‘m vooral aan de periode: de eerste 2 weken van september zijn dit jaar voor het eerst sinds 2019 zonder enige vorm van lockdown of COVID-restricties, dus we kunnen spreken van een serieuze ‘back to school’ periode op de weg. Ideaal om dus in het straatbeeld aanwezig te zijn.”, zegt Stijn Vermeulen, Marketing Manager MINI - BMW Group Belux.
Credits
De campagne loopt tot 18 september en is het resultaat van een samenwerking tussen MINI Belux, Initiative, Media.Monks, Serviceplan, Rapport, Urban Media en Clear Channel.
Media Agency : Initiative (above the line), TME/Mediaplus (digital media)
Agency : The Marcom Engine (Serviceplan, Media.Monks and Berylls)
Brand: MINI
Client: MINI BELUX
Contact: Stijn Vermeulen, Saschia De Rudder, Céline Deplasse, Hebe Van Gysel
Campaign Title: MINI Electric September Campaign
Creative Director: Mirella Aponte
Copywriting: Wim Provoost
Designer : Anna Medvedieva, Marta Nedoviz
DTP: Freddy Groote, Barbara Valdez, Gonzalo Riu
Account team: Sarah Souffriau, Liesbeth Stevens, Benoit Leveque, Melissa Bekaert
Strategy: Jan Seneca
Digital Project Management: Jérémy Gallet
UI Design: Bilal Bounour
Social Media Project Manager: Ine Dereymaeker
CRM Project Manager: Laurent Samain
Campaign Manager: Berten Broers
Connection Planner: Manon De Munck, Robin Gérondal
OOH agency: Sales House – Urban Media
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]